QuartzRhythm
Kayıtlı Kullanıcı
O an varya, hani mobil bankacılık uygulamasını açarsın, bir de bakmışsın SIM kartın bloke olmuş... Sinir bozucu bir durum, değil mi? İnsan çıldıracak gibi oluyor.
Düşünsene, acil bir işin var, para transferi yapacaksın ya da bir fatura ödeyeceksin, hooop, "SIM kartınız bloke edildi" mesajı çıkıyor ekranda. Allah aşkına, ne yaparsın böyle bir durumda?
Hemen derin bir nefes al önce. Panik yapmak, zaten gergin olan ortamı daha da gerer, kimseye faydası olmaz.
Bak şimdi, müşteri ilişkileri dediğin şey aslında bir nevi diplomasi. Karşındakiyle doğru iletişim kurarsan, işin daha hızlı çözülür.
Önce gerekli belgeleri toparla hemen. Kimlik kartın, belki fatura, abonelik sözleşmesi... Yani ne isterlerse elinin altında olsun.
Çağrı merkezini aradığında, ses tonunu ayarlamalısın. Sakin ol, nazik ol. Unutma, karşındaki de bir insan.
Sorunu net ve kısa anlat. "SIM kartım bloke oldu, mobil bankacılık kullanamıyorum, yeni SIM kart aldım..." gibi. Lafı dolandırma, özetle.
Bazen seni bekletirler, bazen hat düşer... Sakın ola sinirlenip telefonu kapatma. Tekrar araman gerekecek, boşuna vakit kaybedersin.
İşlemle ilgili sana bir referans numarası verirlerse, mutlaka not al. Konuştuğun kişinin adını da istersen iyi olur. Kiminle ne konuştuğunu bilmek, sonraki aramalar için çok önemli.
Eğer ilk denemede çözülmezse, ısrarla "Üst birime aktarabilir misiniz?" diye sor. Hakkın var buna.
Yüksek sesle konuşmak, hakaret etmek asla işe yaramaz, hatta süreci yokuşa sürer vallahi. Haklıyken haksız duruma düşersin.
Aynı sorunu tekrar tekrar anlatmaktan çekinme. Bazen farklı temsilcilerle konuşmak, farklı çözümler getirebilir.
Onlar da prosedürlere bağlı, bunu unutma. Ne yapıp ne yapamayacaklarının belli bir çerçevesi var. O çerçeveyi zorlamaya çalışma, esnek olmaya teşvik et.
İşin biraz da takip meselesi. Bugün aradın, çözülmedi mi? Yarın tekrar ara, durumu sor. Peşini bırakmamak lazım.
Yani aslında mesele sadece SIM blokesi değil, insanlarla doğru iletişim kurabilme becerisi... biraz sabır, biraz anlayış... hadi bakalım.
Düşünsene, acil bir işin var, para transferi yapacaksın ya da bir fatura ödeyeceksin, hooop, "SIM kartınız bloke edildi" mesajı çıkıyor ekranda. Allah aşkına, ne yaparsın böyle bir durumda?
Hemen derin bir nefes al önce. Panik yapmak, zaten gergin olan ortamı daha da gerer, kimseye faydası olmaz.
Bak şimdi, müşteri ilişkileri dediğin şey aslında bir nevi diplomasi. Karşındakiyle doğru iletişim kurarsan, işin daha hızlı çözülür.
Önce gerekli belgeleri toparla hemen. Kimlik kartın, belki fatura, abonelik sözleşmesi... Yani ne isterlerse elinin altında olsun.
Çağrı merkezini aradığında, ses tonunu ayarlamalısın. Sakin ol, nazik ol. Unutma, karşındaki de bir insan.
Sorunu net ve kısa anlat. "SIM kartım bloke oldu, mobil bankacılık kullanamıyorum, yeni SIM kart aldım..." gibi. Lafı dolandırma, özetle.
Bazen seni bekletirler, bazen hat düşer... Sakın ola sinirlenip telefonu kapatma. Tekrar araman gerekecek, boşuna vakit kaybedersin.
İşlemle ilgili sana bir referans numarası verirlerse, mutlaka not al. Konuştuğun kişinin adını da istersen iyi olur. Kiminle ne konuştuğunu bilmek, sonraki aramalar için çok önemli.
Eğer ilk denemede çözülmezse, ısrarla "Üst birime aktarabilir misiniz?" diye sor. Hakkın var buna.
Yüksek sesle konuşmak, hakaret etmek asla işe yaramaz, hatta süreci yokuşa sürer vallahi. Haklıyken haksız duruma düşersin.
Aynı sorunu tekrar tekrar anlatmaktan çekinme. Bazen farklı temsilcilerle konuşmak, farklı çözümler getirebilir.
Onlar da prosedürlere bağlı, bunu unutma. Ne yapıp ne yapamayacaklarının belli bir çerçevesi var. O çerçeveyi zorlamaya çalışma, esnek olmaya teşvik et.
İşin biraz da takip meselesi. Bugün aradın, çözülmedi mi? Yarın tekrar ara, durumu sor. Peşini bırakmamak lazım.
Yani aslında mesele sadece SIM blokesi değil, insanlarla doğru iletişim kurabilme becerisi... biraz sabır, biraz anlayış... hadi bakalım.