Mobil Bankacılık SIM Blokesi Kaldırma: Müşteri Deneyimleri

Mobil Bankacılık SIM Blokesi Kaldırma: Müşteri Deneyimleri

IndigoQuartz

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 18
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
252
Tepkime puanı
1
IndigoQuartz
Bir sabah kalktığında, bir de bakmışsın ki bankacılık uygulamana giremiyorsun, telefonun SMS onayı gelmiyor, hadi bakalım geçmiş olsun, SIM kartın mobil bankacılık işlemlerine kapatılmış… O anki şaşkınlığını, o ufak çaplı panik halini tahmin edebiliyorum. Hani insan bir anlık donup kalır ya, "Şimdi ne yapacağım ben?" diye düşünürsün, hele de acil bir işlem yapman gerekiyorsa, işte o an o telaş yok mu, vallahi anlatılmaz yaşanır... Genelde telefon değişikliği, kayıp/çalıntı SIM kart sonrası yenisiyle operatör değişikliği gibi durumlarda güvenlik için otomatik olarak devreye giriyor bu bloke, aslında iyi bir şey ama o an sana pek iyi gelmiyor, değil mi?

Şimdi bak, ilk aklına gelen şey tabii ki bankanı aramak oluyor. Bankayı arıyorsun, çağrı merkezindeki arkadaş sana bir sürü soru soruyor, kimlik teyidi, son işlemlerin falan... Diyorsun ki, "Ya arkadaş, ben benim işte, daha ne soruyorsun?" Ama işte öyle olmuyor, güvenlik protokolleri var, banka da haklı bir yerden sonra. Tamam, anladık güvenlik önemli de, o sırada sen parana ulaşamıyorsun, işlem yapamıyorsun, bir yandan da sinirleniyorsun haliyle. Çağrı merkezinden gelen ses "operatörünüzle görüşmeniz gerekiyor" dediği an var ya, o topu taca atma hali insanı çileden çıkarmaya yetiyor, hani sen zaten sorunu çözmek için aradın ama meğerse daha yolun başındaymışsın gibi...

Sonra tabii operatörünle irtibata geçiyorsun. Diyorsun ki "Mobil bankacılık işlemlerim için SIM kartımın blokesini kaldırmak istiyorum." Onlar da sana bir takım sorular, hattın sahibi olup olmadığını teyit ediyorlar. Bazen bir SMS onayıyla işi çözebiliyorlar, bazen de "en yakın şubemize gelin" diyorlar... İşte o şubeye gitme faslı biraz sıkıntı yaratabiliyor. Düşünsene, çalışan insansın, işinden izin alacaksın, gideceksin, sıra bekleyeceksin... Sanki sen istemişsin de o bloke oluşmuş gibi bir durum oluyor. Halbuki hepsi güvenlik için, anlıyoruz da, bu süreç biraz daha kolay olamaz mı ya?

Şubeye gitmek gerekiyorsa, yanına kimliğini almayı sakın unutma, yoksa gittiğin gibi geri dönersin, bir de o kadar yolu boşuna gitmiş olursun. Zaten oradaki görevliler de sana aynı şeyleri sorup, "Evet, hattın sahibi sizsiniz, şimdi sistemi güncelleyelim" diyerek basit bir tuşlama yapıp blokeni kaldırabiliyorlar. Koca bir günün, belki yarım günün bu küçücük işlem için harcanması... Bazen de banka tarafında da şubeye gitmen gerekebiliyor, yani bu süreç tamamen bankadan bankaya, operatörden operatöre göre değişiyor. Birinde çağrı merkezinden halledersin, ötekinde kendini şubeden şubeye koşarken bulursun, vallahi billahi insanı yoruyor bu belirsizlikler.

Peki, diyelim ki tüm bu süreçleri tamamladın, hem bankanla görüştün hem de operatörünle. Sonunda bloken kalktı, rahat bir nefes aldın. İşte o anki rahatlama paha biçilemez oluyor değil mi? Sanki büyük bir yük kalkmış gibi hissediyorsun. Ama bu deneyimden sonra insan ister istemez şunu düşünüyor: "Acaba bir dahaki sefere ne yapmalıyım ki bu kadar uğraşmayayım?" Aslında yapılabilecek pek bir şey yok, bu bir güvenlik önlemi. Ancak en azından süreci biliyor olmak, olayın mantığını kavramak, o ilk anki panik halini biraz olsun dizginlemeye yardımcı oluyor. Yani demek istediğim, "hazırlıklı ol" derken, prosedürleri az çok bilmek...

Bazı bankalar bu süreçte online kanallardan da yardımcı olabiliyor, mesela kendi bankacılık uygulaman üzerinden kimlik doğrulama, canlı destek gibi seçenekler sunuyorlar. Ama bu da her bankada yok, keşke olsa. Yani bu süreçlerin dijitalleşmesi, uzaktan çözülebilmesi insanların hayatını o kadar kolaylaştırır ki... Düşünsene, acil bir işlem yapman gerekiyor, bloken var ve sen saatlerce çağrı merkezlerinde bekliyorsun ya da şube arıyorsun, hele de şehir dışındaysan falan, tam bir kabusa dönüşebiliyor bu durum. O yüzden, bu mobil bankacılık blokesi kaldırma meselesi, aslında bankaların ve operatörlerin müşteri deneyimini geliştirmek için üzerinde daha çok durması gereken bir konu gibi duruyor...
 
Geri