IndigoPizzicato
Kayıtlı Kullanıcı
Şimdi o SIM blokesi meselesi var ya, vallahi insanın canını sıkıyor. Hani olur ya, telefonunuz kaybolur, ya da yeni bir hat alırsınız, hop bir bakmışsınız SIM kartınız bloke olmuş. E ne yapacaksınız, banka işlemlerinizi halletmek için mecburen o blokenin kalkması lazım... Orada da işte bankanın müşteri kayıtları devreye giriyor.
Aslında basit gibi görünüyor, ararsınız bankayı, dersiniz "abi benim hattım bloke oldu, açar mısınız" diye. Ama o kadar da kolay değil işte. Çünkü banka sizin kim olduğunuzu teyit etmek zorunda, öyle değil mi? Yoksa herkes arayıp başkasının hattını açtırabilir, olmaz öyle şey... İşte o yüzden sizin bankadaki kayıtlarınıza bakıyorlar.
Banka sizin adınızı, soyadınızı, TC kimlik numaranızı, adresinizi... bir de sisteme en son kaydettiğiniz telefon numaranızı falan kontrol ediyor. Hatta bazen geçmişte yaptığınız bir işlemi, ya da anne kızlık soyadınızı falan da sorabiliyorlar, teyit etmek için. Yoksa sadece "ben falanca kişiyim" demekle olmuyor bu işler. Güvenlik meselesi abi.
Hani bazen bankanın çağrı merkeziyle konuşurken, "ama benim kayıtlı numaram buydu" dersiniz, onlar size eski bir numarayı söyler... İşte o an anlarsınız ki, bankadaki bilgileriniz güncel değil. E şimdi sen hattını değiştirdin ama bankaya bildirmedin ki, değil mi? İşte o zaman işler biraz yokuşa sarabiliyor, insanı geriyor, vallahi billahi.
Peki o zaman ne yapacağız? Benim en çok karşılaştığım durum bu işte, bankadaki kayıtlı iletişim bilgilerinin güncel olmaması. Adresin değişmiş, telefon numaran değişmiş ama sen bankaya bir zahmet haber vermeyi unutmuşsun... E banka da ne yapsın? Onlar da eski bilgilere göre hareket ediyor haliyle.
Bazen de şöyle bir durum oluyor, bankada birden fazla hesabınız var diyelim. Her birinde farklı bir bilgi mi kayıtlı acaba? Yani hani olur ya, birini eski bir adresle açmışsın, diğerini yenisiyle... Bankanın bu farklılıkları nasıl ele aldığını da düşünmek lazım. Genelde en güncel ve en sık kullandığınız hesabın bilgilerini baz alırlar ama...
Bankalar bu kimlik doğrulama süreçlerinde gerçekten titiz davranmak zorunda, biliyorsunuz. Yani bu sadece sizin SIM blokenizi kaldırmak için değil, genel anlamda sizin finansal güvenliğiniz için. Düşünsenize, banka "sen kimsin" diye sorgulamadan her şeyi yapsa, ne kadar çok sahtekarlık olurdu... O yüzden biraz sabır, biraz da anlayış göstermek lazım onlara.
Hele bir de uzaktan yapmaya çalışıyorsunuz bu işlemi... Banka şubesine gitme imkanınız yok. O zaman o çağrı merkezindeki arkadaş, elindeki mevcut verilerle sizin kim olduğunuzu anlamaya çalışıyor. Ve o kayıtlar, o an onun tek dayanağı. Yanlış bilgi demek, sizin kimliğinizi doğrulayamamak demek, yani blokenin kalkamaması demek oluyor.
Şimdi bu durumda en kritik nokta ne biliyor musunuz? Sizin bankadaki müşteri kayıtlarınızın *eksiksiz ve güncel* olması. Yani adresinizden telefon numaranıza, e-posta adresinize kadar her şeyin tıkırında olması lazım. Yoksa "abi ya unuttum" demekle olmuyor bu iş. O yüzden periyodik olarak bankanızla iletişime geçip bilgilerinizi kontrol etmekte fayda var, ne diyeyim...
Yani aslında bu SIM blokesi kaldırma işlemi, bir nevi "bankadaki dijital ayak izlerinizin" ne kadar düzenli olduğunu gösteriyor. Eğer ayak izleriniz karışık ya da silinmişse... E o zaman işler biraz zorlaşıyor. Banka da haklı olarak "kusura bakmayın, ben sizi tanıyamadım" diyor. Çünkü o kayıtlar, sizin banka nezdindeki kimliğiniz, varlığınız oluyor.
Aslında basit gibi görünüyor, ararsınız bankayı, dersiniz "abi benim hattım bloke oldu, açar mısınız" diye. Ama o kadar da kolay değil işte. Çünkü banka sizin kim olduğunuzu teyit etmek zorunda, öyle değil mi? Yoksa herkes arayıp başkasının hattını açtırabilir, olmaz öyle şey... İşte o yüzden sizin bankadaki kayıtlarınıza bakıyorlar.
Banka sizin adınızı, soyadınızı, TC kimlik numaranızı, adresinizi... bir de sisteme en son kaydettiğiniz telefon numaranızı falan kontrol ediyor. Hatta bazen geçmişte yaptığınız bir işlemi, ya da anne kızlık soyadınızı falan da sorabiliyorlar, teyit etmek için. Yoksa sadece "ben falanca kişiyim" demekle olmuyor bu işler. Güvenlik meselesi abi.
Hani bazen bankanın çağrı merkeziyle konuşurken, "ama benim kayıtlı numaram buydu" dersiniz, onlar size eski bir numarayı söyler... İşte o an anlarsınız ki, bankadaki bilgileriniz güncel değil. E şimdi sen hattını değiştirdin ama bankaya bildirmedin ki, değil mi? İşte o zaman işler biraz yokuşa sarabiliyor, insanı geriyor, vallahi billahi.
Peki o zaman ne yapacağız? Benim en çok karşılaştığım durum bu işte, bankadaki kayıtlı iletişim bilgilerinin güncel olmaması. Adresin değişmiş, telefon numaran değişmiş ama sen bankaya bir zahmet haber vermeyi unutmuşsun... E banka da ne yapsın? Onlar da eski bilgilere göre hareket ediyor haliyle.
Bazen de şöyle bir durum oluyor, bankada birden fazla hesabınız var diyelim. Her birinde farklı bir bilgi mi kayıtlı acaba? Yani hani olur ya, birini eski bir adresle açmışsın, diğerini yenisiyle... Bankanın bu farklılıkları nasıl ele aldığını da düşünmek lazım. Genelde en güncel ve en sık kullandığınız hesabın bilgilerini baz alırlar ama...
Bankalar bu kimlik doğrulama süreçlerinde gerçekten titiz davranmak zorunda, biliyorsunuz. Yani bu sadece sizin SIM blokenizi kaldırmak için değil, genel anlamda sizin finansal güvenliğiniz için. Düşünsenize, banka "sen kimsin" diye sorgulamadan her şeyi yapsa, ne kadar çok sahtekarlık olurdu... O yüzden biraz sabır, biraz da anlayış göstermek lazım onlara.
Hele bir de uzaktan yapmaya çalışıyorsunuz bu işlemi... Banka şubesine gitme imkanınız yok. O zaman o çağrı merkezindeki arkadaş, elindeki mevcut verilerle sizin kim olduğunuzu anlamaya çalışıyor. Ve o kayıtlar, o an onun tek dayanağı. Yanlış bilgi demek, sizin kimliğinizi doğrulayamamak demek, yani blokenin kalkamaması demek oluyor.
Şimdi bu durumda en kritik nokta ne biliyor musunuz? Sizin bankadaki müşteri kayıtlarınızın *eksiksiz ve güncel* olması. Yani adresinizden telefon numaranıza, e-posta adresinize kadar her şeyin tıkırında olması lazım. Yoksa "abi ya unuttum" demekle olmuyor bu iş. O yüzden periyodik olarak bankanızla iletişime geçip bilgilerinizi kontrol etmekte fayda var, ne diyeyim...
Yani aslında bu SIM blokesi kaldırma işlemi, bir nevi "bankadaki dijital ayak izlerinizin" ne kadar düzenli olduğunu gösteriyor. Eğer ayak izleriniz karışık ya da silinmişse... E o zaman işler biraz zorlaşıyor. Banka da haklı olarak "kusura bakmayın, ben sizi tanıyamadım" diyor. Çünkü o kayıtlar, sizin banka nezdindeki kimliğiniz, varlığınız oluyor.