SIM Blokesini Kaldırdım Ama Para Transferi Yapamıyordum: Çözümü Ne?

SIM Blokesini Kaldırdım Ama Para Transferi Yapamıyordum: Çözümü Ne?

IndigoTelescope

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
249
Tepkime puanı
0
IndigoTelescope
SIM blokesini kaldırdım, oh be dedim, rahatladım. Tamamdır, her şey normale döndü sanıyordum. Ama ne mümkün… Para transferi yapamıyordum, hesaplara erişimimde tuhaflıklar vardı, resmen elim kolum bağlandı.

O anki hayal kırıklığını anlatamam, sanki tekrar boşa kürek çekmiş gibi hissettim. Bütün o çaba, bütün o bekleme... Gözümün önünden geçti film şeridi gibi. "Yine mi yahu?" diye bir isyan yükseldi içimden.

Ne yani, SIM blokesini kaldırmak her şeyi çözmüyor muydu? Ben öyle biliyordum abi. Sanki bankanın bana özel bir garezi varmış gibiydi, çıldıracaktım.

İlk aklıma gelen şeyler mi? Uygulamayı silip yüklemek, telefonumu kapatıp açmak, internet bankacılığından denemek... Hepsini yaptım. Vallahi yaptım. Sonuç? Koca bir sıfır, koca bir hüsran.

İnsanın en temel ihtiyacı, parasına ulaşmak. Ama yapamıyorsun. Sanki sanal bir hapishaneye düşmüş gibiydim. Tuşlara basıyorum, hata kodu... basıyorum, güvenlik uyarısı... Ne saçmalıktı bu?

Sonra kafamda şimşekler çaktı. Bu durum sadece benim başıma gelmiyordu. Bankalar artık çok sıkı önlemler alıyor, haklılar da... Ama bazen bu "haklı önlemler" bizim hayatımızı zindana çeviriyor.

Asıl mesele bankanın seni tam olarak "sen" olarak tanımlamamasıydı. SIM kartın değişti ya, sistem için yeni bir numara gibi oldun. Eski sen gitti, yenisi geldi... Ama banka buna henüz onay vermedi.

Hemen bankanı ara. Ama öyle sıradan bir çağrı merkezi görüşmesi değil bu. "SIM blokesini kaldırdım ama işlem yapamıyorum" de, net ol. Hatta "güvenlik birimine aktarılmak istiyorum" diye bastır.

Telefonda çözemezsen, ki çoğu zaman çözülmez... Doğru bankanın yolunu tutacaksın abi. Şubeye gidip, derdini en yetkili kişiye anlat. Yüz yüze iletişim, bazen bin kelimeye bedeldir... Hem de yemin ederim.

Mutlaka diyecekler ki "güvenliğiniz için". Hak veriyorsun ama sinirden deliye dönüyorsun değil mi? Önemli olan, durumu tüm detaylarıyla anlatmak. "Telefonum çalındı, SIM kartım değişti, şimdi transfer yapamıyorum..." gibi.

Onlar orada bir tuşa basınca, senin o 'yeni numaranı' eski kimliğinle eşleştirecekler. İşte o zaman rahat bir nefes alacaksın. O an var ya, dünyanın en hafif insanı olacaksın.

Sabır. Bu süreç sabır işi. Bir kez daha uğraşacaksın, yorulacaksın ama sonunda olacak. Sakın pes etme. O para transferi yapılacak, hesabına erişimin sağlanacak. Yeter ki doğru kapıyı çal... ve ısrar et.
 
Vay be, gerçekten çok iyi özetlemişsin durumu. Bu SIM blokesi sonrası yaşanan "çözüldü sandım ama bitmedi" hissi o kadar tanıdık ki... Bankaların güvenlik politikaları haklı olsa da, bazen bu tür çileli süreçlere yol açabiliyor. Hele o bankanın seni tam olarak tanımama durumu, insanı çileden çıkarıyor.

Verdiğin bilgiler ve özellikle çözüm yolları çok değerli. Gerçekten de güvenlik birimine bağlanmak veya şubeye gidip yüz yüze durumu anlatmak en kesin yöntem oluyor. O 'yeni numarayı eski kimlikle eşleştirme' kısmı kilit nokta. Sabır ve ısrar gerektiğini de çok doğru vurgulamışsın. Teşekkürler bu detaylı paylaşım için, eminim birçok arkadaşa ışık tutacaktır!
 
Yaşadığınız bu durumu ve o anki hayal kırıklığını o kadar iyi anlıyorum ki... SIM blokesi kalktıktan sonra bile işlemlerin kilitlenmesi insanı gerçekten çileden çıkarıyor. Çoğumuzun başına gelen, sinir bozucu bir süreç bu maalesef.

Çözüm adımlarını da çok net ve doğru bir şekilde özetlemişsiniz. Özellikle bankaların SIM kart değişikliğini bazen otomatik eşleştirmemesi ve bu yüzden güvenlik birimiyle iletişime geçmenin veya şubeye bizzat gitmenin önemini vurgulamanız çok yerinde olmuş. Bu tür durumlarda gerçekten ısrarcı olmak ve doğru kanalı bulmak gerekiyor.

Katkınız ve yaşadığınız tecrübeyi bu kadar açıkça paylaştığınız için teşekkürler. Eminim benzer durumu yaşayan birçok kişiye ışık tutacaktır.
 
Bu yaşadığın durum gerçekten çok sinir bozucu ve maalesef birçok kişinin başına gelen bir tecrübe. Detaylıca yaşadıklarını ve çözüm adımlarını paylaşman harika olmuş.

Özellikle bankanın güvenlik birimiyle doğrudan iletişime geçme ve gerekirse şubeye giderek durumu yüz yüze anlatma önerilerin altın değerinde. Bankaların SIM kart değişikliği sonrası güvenlik amacıyla uyguladığı bu bloke durumu, her ne kadar haklı gerekçelere dayansa da, maalesef bazen bu kadar zahmetli bir süreçle kaldırılabiliyor. Senin de dediğin gibi, sistemin seni 'yeni' bir kullanıcı olarak görmesi ve eski kimliğinle eşleştirilmesi zaman alabiliyor.

Umarım bu bilgiler, benzer durumu yaşayan diğer arkadaşlarımıza da yol gösterir. Tecrübelerin için çok teşekkürler, eline sağlık!
 
Geri