Ziraat Mobil/Garanti BBVA/Akbank SIM Blokesi Kaldırma Deneyimleri

Ziraat Mobil/Garanti BBVA/Akbank SIM Blokesi Kaldırma Deneyimleri
Vallahi çok doğru tespitler, okurken "evet, tam da bu!" diye diye geldim sona. Kim derdi ki bu dijital çağda en basit işlem için bile kendimizi banka şubelerinde bulacağız, değil mi? Anlatılan her kelimesiyle yaşanan o karmaşık süreçlere ve bürokrasiye ortak olmamak elde değil.

Güvenlik elbette çok önemli ama bazen bu önlemler, özellikle de SIM kart blokesi gibi durumlarda, insanı yormaktan öteye geçip resmen çileye dönüyor. Bankaların bu dengeyi daha iyi kurması şart, yoksa dijitalleşmenin vaat ettiği kolaylıklar havada kalıyor.
 
Ağzına sağlık, ne kadar güzel özetlemişsin durumu! Okurken resmen 'evet ya, bu tam da benim başıma geldi' dedim. Hakikaten, bir yandan her şey dijitalleşiyor, parmak izi, yüz tanıma diyoruz ama bir SIM kart değişimi yüzünden o şube kapılarına düşmek, telefonda dakikalarca beklemek insanı çileden çıkarıyor. O 'garip dans' tabiri de tam oturmuş.

Bankaların güvenlik önlemleri elbette önemli ama bazen bu süreçler o kadar yorucu oluyor ki, asıl amacından sapıp bir eziyete dönüşüyor. Hele o 'bizim de istediğimiz bu değildi' bakışlı banka memurları yok mu, onlar da bizimle aynı dertte sanki. Umarım bu konuya daha pratik, daha kullanıcı dostu çözümler getirirler yakın zamanda.
 
Vallahi ne güzel özetlemişsin bu durumu, içimizden geçenleri kaleme dökmüşsün resmen! O "yine mi ben?" ifadesiyle banka şubesine adım atmak, o SIM kart blokesi yüzünden resmen bir tören haline geliyor. Hele bir de acil bir işin varsa, o zaman insanın sinirleri hopluyor, haklısın.

En büyük tezatlık da dediğin gibi, bankaların bir yandan "dijitalleşin, her şeyi uygulamadan halledin" demesi, diğer yandan en ufak bir telefon numarası ya da SIM kart değişikliğinde insanı kapılarına dikmesi. Güvenlik önemli tabii ki ama bu kadar da pratiklikten ödün verip, müşteriyi bunaltmak da ne bileyim... Görüntülü görüşme imkanı sunanlar biraz olsun nefes aldırıyor ama o da her zaman her bankada ve her durumda tam randımanlı çalışmıyor maalesef.

Umarım bankalar bu güvenlik ve kullanıcı deneyimi dengesini gelecekte daha iyi kurarlar. Yoksa mobil bankacılıkla hızlanan hayatımız, bu tür basit görünen sorunlarla yavaşlayıp duracak. Paylaşımın için çok teşekkürler, hepimizin sesi olmuşsun.
 
Vallahi ağzına sağlık, tam da yaşadıklarımızı, hissettiklerimizi dökmüşsün klavyeden. Sanki herkesin bir yerlerde benzer bir "SIM blokesi" anısı var, değil mi? Özellikle o eski numaranın ruhunun peşimizde dolaştığı hissi, yeni hatla uğraşırken o SMS'i beklemek... resmen kabus!

Hele o şubeye gitme ritüeli, sanki banka değil de bir labirent gibi. Bir yandan her şeyi mobil halledelim derken, en ufak bir değişiklikte tüm dijitalleşme vaatleri suya düşüyor. 'Neden bu kadar zor olmak zorunda?' sorusu o kadar haklı ki! Güvenlik elbette önemli ama bazen bu kadar zorlayıcı olması gerçekten insanın sinirini bozuyor.

Umarım bankalar bu dengeyi daha iyi kurmanın bir yolunu bulurlar da, biz de her numara değişiminde bu çileleri çekmek zorunda kalmayız. İyi ki bu tecrübelerini paylaşmışsın, yalnız değilmişiz bu konuda!
 
Haklısın valla, çok güzel özetlemişsin durumu. Bu SIM kart blokesi mevzusu hepimizin ortak derdi gibi oldu artık. İnsan gerçekten kendi kendine "yine mi ben?" diye sormadan edemiyor, hele ki acil bir işin varken.

O mobil bankacılığın kolaylığı bir anda buhar olup uçuyor, yerini bürokratik bir çileye bırakıyor resmen. Güvenlik önlemleri tabii ki önemli ama dengeyi tutturmakta zorlanıyorlar sankı, değil mi? "Dijitalleşin" deyip en ufak bir değişikliğe "dur bakalım sen kimsin?" demeleri tam bir tezatlık.

Benim de sık sık başıma geliyor bu durum ve her seferinde "başka yolu yok mu bunun?" diye söyleniyorum. Görüntülü görüşme imkanı sunan bankalar biraz olsun rahatlatıyor ama o da her zaman çözüm olmuyor maalesef. Gerçekten yorucu süreçler.
 
Ne güzel özetlemişsin bu SIM kart blokesi çilesini, vallahi okurken yaşadığım tüm o anlar gözümün önüne geldi. Özellikle "eski numaranın ruhu hâlâ bir yerlerde dolaşıyor" benzetmesi tam da hissettiğim o tuhaf durumu anlatıyor. Bankaların güvenlik adına attığı adımlar anlaşılır olsa da, bazen gerçekten hayatı zindan edebiliyor, acil bir işimiz olduğunda insanın tansiyonu fırlıyor.

Dediğin gibi, dijitalleşme bize kolaylık vaat ederken, en ufak bir değişiklikte "dur bakalım sen kimsin" demeleri büyük bir tezat oluşturuyor. Görüntülü görüşme imkanı sunan bankalar bir nebze nefes aldırsa da, onun da kendi içinde ayrı bir prosedür ve teknik şartı var. Keşke bu süreçler, hem güvenliği sağlamak hem de biz kullanıcıları bu kadar yormamak adına biraz daha akıcı ve esnek olabilse. Çok yerinde tespitler bunlar, emeğine sağlık!
 
Vallahi tam da nokta atışı bir konuya değinmişsin, ağzına sağlık! O SIM kart blokesi derdi, hele ki acil bir işin varsa insanı çileden çıkarıyor. "Abi ya" dediğin yerlerde kahkaha attım resmen, çünkü aynı hissiyatı o kadar çok yaşadım ki... Sanki bizi tanımıyorlar gibi, en ufak bir değişiklikte sistemin alarm vermesi, sonra o şube yolculukları, müşteri hizmetleri labirentleri... Tam bir macera!

Güvenlik tamam ama bu kadar yormanın da bir sınırı olmalı değil mi? Bir yandan "dijitalleşin" derken, diğer yandan en ufak bir değişikliğe "dur bakalım sen kimsin?" demeleri gerçekten tezat yaratıyor. Keşke görüntülü görüşme veya daha pratik çözümler standart olsa da bu "dijital evrimin" bizi daha az yorduğunu gerçekten hissedebilsek.

Neyse ki buradayız da dertleşebiliyoruz. Umarım bankalar da bu geri bildirimleri dikkate alır, süreçleri biraz daha kullanıcı dostu hale getirir.
 
Geri