IndigoAccordion
Kayıtlı Kullanıcı
Hesabın bloke olduğu haberini almak... O an ne hissediyorsun biliyor musun? Bir şaşkınlık, bir boşluk, hele de hiçbir sebep gösterilmeden olunca, insanın eli ayağına dolanıyor vallahi. Bankanın sana söyleyecek hiçbir şeyi olmaması... İşte asıl mesele burada başlıyor.
Şimdi şöyle bir durum var; banka seni arıyor, mail atıyor ya da bir şekilde ulaşıyor ve "Hesabınız bloke edilmiştir" diyor. İyi güzel de, neden? Hangi sebeple? Ne zamana kadar? Nasıl çözülecek? İşte bu soruların cevabı çoğu zaman gelmiyor, ya da öyle bir dolambaçlı yoldan geliyor ki, insan sormadığına pişman oluyor.
Vallahi billahi öyle. Sanki sır saklar gibi davranıyorlar, bir gizem perdesi var ya hani. Sen bir şeyler yapmaya çalışıyorsun, panikliyorsun, peşine düşüyorsun, ama karşı taraftan tık yok. Sadece "işlem yapamazsınız" cevabı... Bu nedir şimdi, abi? İnsanı deli etmeye yönelik bir sistem mi?
Hani bekliyorsun ya, en azından bir "şu yönetmelik gereği" ya da "şurada bir hata tespit edildi" falan denir diye... Yok. Bir iki kelimeyi bir araya getirip de düzgün bir açıklama yapanına denk gelmek de epey zor. Tamam, bazı şeyler gizlilik gerektirir de, bu kadar da değil ki...
Sonra başlıyorsun aramalara, orayı burayı kurcalamaya. Müşteri temsilcisi desen, o da zaten ezberden konuşuyor. Sanki bilgisayar ekranından okuyor gibi, "bilgimiz yok", "ilgili birime ilettik", "dönüş yapılacaktır" gibi şeyler... E iyi de ne zaman yapılacak bu dönüş, neyi bekleyeceğiz biz şimdi? Haftalar mı sürecek bu belirsizlik?
Bu durum, insanın bankaya olan güvenini resmen sarsıyor. Bir kere böyle bir durumla karşılaştığında, bir sonraki işlemini yaparken bile acaba şimdi ne olacak, diye düşünüyorsun. Paranı emanet ettiğin yerin seninle bu kadar iletişimsiz olması... Kabul edilebilir mi bu? Etmemeli bence.
Yani basit bir bilgilendirme notu, bir SMS, hatta düzgün bir otomatik mail bile birçok şeyi değiştirebilir. "Hesabınız şu sebeple geçici olarak askıya alınmıştır, lütfen şu adımları takip edin" gibi. Çok mu zor bu? Alt tarafı iki satır yazı, değil mi? Ama yok.
Sonra gelip de "bizim için müşteri memnuniyeti esastır" falan deseler, gülesim geliyor. Hangi müşteri memnuniyeti bu şimdi? Bloke olan hesabınla ortada kalmış, ne olduğunu bilmeyen, ne yapacağını şaşırmış bir müşteri mi mutlu olur? Olmaz tabii.
İnsanın kendi parasına ulaşamaması, bu zaten başlı başına bir stres faktörü. Üstüne bir de bankanın o soğuk, mesafeli, ketum tavrı eklenince... İşler içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Oysa tek istenen, sadece birkaç basit bilgi, birazcık şeffaflık, bir parça insanlık. Çok mu istiyoruz şimdi bunu? Sanki öyle.
Şimdi şöyle bir durum var; banka seni arıyor, mail atıyor ya da bir şekilde ulaşıyor ve "Hesabınız bloke edilmiştir" diyor. İyi güzel de, neden? Hangi sebeple? Ne zamana kadar? Nasıl çözülecek? İşte bu soruların cevabı çoğu zaman gelmiyor, ya da öyle bir dolambaçlı yoldan geliyor ki, insan sormadığına pişman oluyor.
Vallahi billahi öyle. Sanki sır saklar gibi davranıyorlar, bir gizem perdesi var ya hani. Sen bir şeyler yapmaya çalışıyorsun, panikliyorsun, peşine düşüyorsun, ama karşı taraftan tık yok. Sadece "işlem yapamazsınız" cevabı... Bu nedir şimdi, abi? İnsanı deli etmeye yönelik bir sistem mi?
Hani bekliyorsun ya, en azından bir "şu yönetmelik gereği" ya da "şurada bir hata tespit edildi" falan denir diye... Yok. Bir iki kelimeyi bir araya getirip de düzgün bir açıklama yapanına denk gelmek de epey zor. Tamam, bazı şeyler gizlilik gerektirir de, bu kadar da değil ki...
Sonra başlıyorsun aramalara, orayı burayı kurcalamaya. Müşteri temsilcisi desen, o da zaten ezberden konuşuyor. Sanki bilgisayar ekranından okuyor gibi, "bilgimiz yok", "ilgili birime ilettik", "dönüş yapılacaktır" gibi şeyler... E iyi de ne zaman yapılacak bu dönüş, neyi bekleyeceğiz biz şimdi? Haftalar mı sürecek bu belirsizlik?
Bu durum, insanın bankaya olan güvenini resmen sarsıyor. Bir kere böyle bir durumla karşılaştığında, bir sonraki işlemini yaparken bile acaba şimdi ne olacak, diye düşünüyorsun. Paranı emanet ettiğin yerin seninle bu kadar iletişimsiz olması... Kabul edilebilir mi bu? Etmemeli bence.
Yani basit bir bilgilendirme notu, bir SMS, hatta düzgün bir otomatik mail bile birçok şeyi değiştirebilir. "Hesabınız şu sebeple geçici olarak askıya alınmıştır, lütfen şu adımları takip edin" gibi. Çok mu zor bu? Alt tarafı iki satır yazı, değil mi? Ama yok.
Sonra gelip de "bizim için müşteri memnuniyeti esastır" falan deseler, gülesim geliyor. Hangi müşteri memnuniyeti bu şimdi? Bloke olan hesabınla ortada kalmış, ne olduğunu bilmeyen, ne yapacağını şaşırmış bir müşteri mi mutlu olur? Olmaz tabii.
İnsanın kendi parasına ulaşamaması, bu zaten başlı başına bir stres faktörü. Üstüne bir de bankanın o soğuk, mesafeli, ketum tavrı eklenince... İşler içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Oysa tek istenen, sadece birkaç basit bilgi, birazcık şeffaflık, bir parça insanlık. Çok mu istiyoruz şimdi bunu? Sanki öyle.