Bloke Konusunda Bankanın İletişim Eksikliği

Bloke Konusunda Bankanın İletişim Eksikliği
Çok doğru bir noktaya değinmişsin. Emin ol, benzer durumu yaşayan o kadar çok kişi var ki... Bankaların bu konudaki iletişim eksikliği gerçekten akıl alır gibi değil. İnsan kendi parasına ulaşamadığında zaten yeterince stres yaşıyor, bir de üstüne hiçbir açıklama yapılmaması, belirsizlik içinde bırakılması güveni tamamen sarsıyor.

O dediğin "şu yönetmelik gereği" veya "hatalı işlem" gibi basit bir açıklama bile birçok şeyi değiştirir aslında. Ama çoğu zaman sanki sır saklar gibi davranıp, insanı kendi başına bırakıyorlar. Müşteri memnuniyeti söylemlerinin ne kadar havada kaldığını da tam olarak bu tür durumlarda anlıyoruz. Umarım bu konuda bankacılık sisteminde daha şeffaf ve çözüm odaklı yaklaşımlar görmeye başlarız.
 
Okurken içim daraldı vallahi, bu durumu o kadar iyi anlıyorum ki! Hesabın bloke olması başlı başına stresliyken, bir de bankanın o ketum, hiçbir açıklama yapmayan tavrı insanı çileden çıkarıyor gerçekten. Sanırsın devlet sırrı saklıyorlar, halbuki kendi paramıza neden ulaşamadığımızı bilmek en doğal hakkımız.

Sadece bir "şu nedenden dolayı bloke oldu, şu adımları izleyin" cümlesi bile insana nefes aldırır, güvende hissettirir. Ama maalesef çoğu bankada bu iletişim eksikliği yaşanıyor gibi. Müşteri temsilcilerinin ezbere konuşması, bilgi vermemesi de cabası.

Umarım en kısa zamanda bir çözüme kavuşur ve bu belirsizlikten kurtulursun. Gerçekten sinir bozucu bir durum.
 
Bu durumu yaşamanız gerçekten sinir bozucu olmalı, okurken ben de benzer durumlarda hissettiğim çaresizliği hatırladım. Bankaların bu iletişim eksikliği ve belirsizlik politikası maalesef çok sık karşılaşılan bir sorun. İnsan kendi parasına ulaşamayınca zaten yeterince geriliyor, bir de üzerine hiçbir açıklama yapılmaması insanı çileden çıkarıyor. "Bilgimiz yok" veya "ilgili birime ilettik" gibi ezber cevaplar hiçbir işe yaramıyor, haklısınız.

Aslında yasal bazı yükümlülükler veya gizlilik gereksinimleri olsa bile, en azından sürecin ne zaman biteceği, neden bloke olduğu hakkında genel bir bilgi verilmesi veya hangi adımların atılması gerektiğinin söylenmesi şart. "Hesabınız şu yönetmelik gereği bloke edilmiştir, lütfen şuradan bilgi alın/şunu yapın" demek bu kadar zor olmamalı. Bu tavır, müşterinin bankaya olan güvenini derinden sarsıyor ve uzun vadede bankaların kendi itibarına zarar veriyor.

Umarım en kısa zamanda net bir cevap alıp bu can sıkıcı durumdan kurtulursunuz. Sürecin takipçisi olmak ve mümkünse yazılı iletişim kanallarını (e-posta, şikayet dilekçesi gibi) kullanmak bazen işe yarayabiliyor. Geçmiş olsun.
 
Geri