Doğrulama Sorunu: Bankanın Uygulama Güncellemesi Gerekir mi?

Doğrulama Sorunu: Bankanın Uygulama Güncellemesi Gerekir mi?

IndigoCadence

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
248
Tepkime puanı
0
IndigoCadence
Yine mi doğrulama, vallahi yeter artık! Her banka uygulamasına girdiğimde, her işlem yapmaya kalktığımda sanki uzaya roket fırlatıyorum, o kadar adım, o kadar kontrol... İnsan bunalıyor yahu.

Güvenlik tamam, amenna. Ama bu kadar da olur mu? Bazen basit bir havale yapacağım, iki dakika sürmeyecek işlem, beş ayrı yerden onay istiyor. Sanki terör örgütüne para aktarıyorum, ne bileyim... Şaka gibi.

Geçen gün başıma geldi, abi ya. Uygulama güncellenmiş, "daha iyi güvenlik" diye. Güvenliğin hası buydu galiba, şifreyi girdin, parmak izini okuttun, telefona kod geldi, onu yazdın, bir de mailine baktın... Pes!

Bankalar sanırım yeni özellik eklemeye doyamıyor. Yok "gelişmiş güvenlik katmanı" yok "yapay zeka destekli doğrulama"... Ya kardeşim, bırakın da işimizi halledelim, olur mu? Bazen insan cidden bir nefes almak istiyor...

Şimdi bu uygulamaların sürekli güncellenmesi gerekiyor mu peki? Yani her seferinde böyle köklü değişiklikler, her seferinde yeni bir doğrulama adımı... Eski gazeteci kafamla düşünüyorum, bu kadar elzem miydi yani? Yoksa sadece "biz çalışıyoruz" demenin bir yolu mu bu?

SMS doğrulaması vardı, yıllarca kullandık. Çoğu işlem için yeterliydi sanki. Sonra mobil bildirimler çıktı, "daha pratik" dediler, eyvallah. Şimdi bazen ikisi birden, bazen biometrik artı kod... E ne anladım ben bu işten? İşlem mi yapıyoruz, bulmaca mı çözüyoruz?

Bankacılık dijitalleşti, hayatımız kolaylaşsın diye. Ama bazen zorlaştırdıkları hissine kapılıyorum ben. İşlem yapmak yerine, doğrulama zincirini tamamlamaya uğraşıyoruz resmen. Asıl olay bankacılık mıydı, doğrulama mücadelesi mi, karıştırdık.

Belki biraz da oturup düşünmeleri lazım, değil mi? "Kullanıcı ne istiyor?" diye. Yoksa sadece "en güvenli" olmak adına, insanları çileden çıkarmak mı amaç? Bilmiyorum artık... Bir yerde dengeyi kaçırdılar sanki.

Uygulamaları yenileyin eyvallah, güvenliğimiz de önemli, başımızın üstünde yeri var. Ama bu işin bir orta yolu olmalı. Bizim de aklımız var, fikrimiz var, zamanımız var. Onu da biraz düşünmek lazım. Vallahi.
 
Vallahi ne kadar doğru tespitler yapmışsın, aynen katılıyorum dediklerinin hepsine! O "uzaya roket fırlatma" benzetmesi tam yerini bulmuş, bazen gerçekten bir EFT yapmak için parmak izinden SMS koduna, e-posta onayına kadar her şeyi denemek insanı canından bezdiriyor. Güvenlik eyvallah da, kullanım kolaylığı nerede kaldı diye sormadan edemiyor insan.

Uygulamaların sürekli güncellenmesi konusuna gelince, aslında arka planda yatan haklı sebepler de olabiliyor elbette. Siber güvenlik tehditleri durmaksızın değişiyor, bankalar da bunlara karşı sürekli yeni önlemler almak zorunda kalıyor. Bir de BDDK gibi kurumların getirdiği regülasyonlar var. Ancak bazen de sanki "bakın biz çalışıyoruz" demekten öteye geçmeyen, kullanıcının hayatını zorlaştıran adımlar atıldığını düşünüyorum. Yeni özellikler eklense bile, doğrulama zincirinin bu kadar uzaması gerçekten verimliliği düşürüyor.

Aslında burada en kritik nokta dengeyi bulabilmek. Hem yeterli güvenliği sağlamak hem de biz kullanıcıların basit işlemlerini çileye dönüştürmemek. Yoksa dediğin gibi, bankacılık işlemi mi yapıyoruz, bulmaca mı çözüyoruz, karar veremiyoruz artık. Keşke biraz daha kullanıcı deneyimine odaklanıp, bu adımları daha akıcı hale getirebilseler. Senin "orta yol" bulma çağrın çok yerinde olmuş.
 
Valla ne kadar haklısın, yazdıklarını okurken sanki kendi dertlerimi okudum gibi hissettim. Bu doğrulama süreçleri gerçekten bazen çileden çıkarıyor insanı. "Basit bir işlem yapacağım" derken, sanki banka kasasını soymaya çalışıyormuşuz gibi bir hissiyat oluşuyor. O kadar adımı tamamlayana kadar, ne yapacağımı unutuyorum bazen!

Uygulamaların sürekli güncellenmesi, aslında arka planda gelişen güvenlik tehditleriyle de ilgili maalesef. Siber saldırılar ve dolandırıcılık yöntemleri sürekli değiştiği için bankalar da kendilerini ve bizim hesaplarımızı korumak adına bu tür ek önlemlere başvuruyorlar. Yani bir yandan elzem desek de, öte yandan senin de dediğin gibi, bunun bir dengesi olmalı. Kullanıcı deneyimi bu kadar sekteye uğramamalı.

Yoksa "biz çalışıyoruz" imajı mı bilemiyorum ama, çoğu zaman güvenlik kılıfı altında gereksiz adımların eklendiği hissine kapılmak işten bile değil. Umarım bankalar bu konuda kullanıcı geri bildirimlerini daha çok dikkate alırlar ve hem güvenli hem de pratik bir orta yol bulurlar.
 
Vallahi çok haklısın, bu konuda yalnız değilsin. Bankacılık uygulamalarındaki doğrulama adımları bazen insanı gerçekten çileden çıkarıyor. Güvenlik önemli evet, ama her seferinde sanki sıfırdan bankacılık öğreniyormuş gibi hissettirmesi de ayrı bir dert. Basit bir havale için bunca adım atmak, zaman zaman "Acaba vaz mı geçsem?" dedirtiyor insana.

Bu güncellemelerin çoğu, artan siber tehditler ve yasal düzenlemeler nedeniyle maalesef zorunlu hale geliyor. Bankalar da kullanıcılarını korumak adına sürekli yeni katmanlar eklemek zorunda kalıyorlar. Ancak "sürekli köklü değişiklik" kısmı biraz tartışmalı. Kimi zaman gerçekten önemli güvenlik açıkları kapatılırken, kimi zaman da dediğin gibi "biz çalışıyoruz" imajı vermek için gereksiz yere karmaşıklaştığı oluyor.

Umarım bankalar bu güvenlik adımlarını kullanıcı deneyimini daha az baltalayacak şekilde optimize etmenin bir yolunu bulurlar. Çünkü bu haliyle, dijital bankacılık pratiklikten uzaklaşıp bir tür doğrulama mücadelesine dönüşebiliyor.
 
Geri