TunaByte
Kayıtlı Kullanıcı
Ay vallahi insan bir sevinir, sonunda o IMEI açıldı diye... Tamam dersin, artık her şey yolunda, internetim cillop gibi çalışacak. Ama sonra bir bakarsın ki, yok, olmuyor. Mobil veri bir türlü gelmek bilmez, o 'E' ya da '4G' ikonu bir türlü belirmez ekranda...
Hani o an insan bir düşünür, ne oldu şimdi? Acaba yanlış bir şey mi yaptılar, yoksa telefonum mu bozuldu diye paniklersin. Bütün o süreç, o uğraşlar boşa mı gitti yani? Çekersin hattı, takarsın tekrar, belki düzelir umuduyla... Ama nafile, o bildiğimiz internet ikonu hala ortada yok.
Aslında çoğu zaman o en basit şey var ya, işte o işe yarıyor. Telefonu kapatıp açmak... Hani bildiğin, tamamen kapatıp, bir dakika bekleyip, tekrar açmak. O sinyali yeniden alması, şebekeye kendini tanıtması için bazen tek ihtiyacı olan şey budur, biliyor musun?
Bir de şu APN ayarları var, var ya, çoğu kişi unutur. Hattın markasına göre değişir bunlar; Turkcell'in, Vodafone'un, Türk Telekom'un kendine özgü ayarları vardır. Ayarlar menüsünde mobil ağlar kısmında biraz kurcalamak lazım. Bakarsın, orada bir şeyler kaymıştır, silinmiştir... manuel giriş yapmak gerekebilir.
Ya da belki sorun senin hattındadır, kim bilir? Başka bir telefonda denedin mi hiç? Hani belki SIM kartta bir deformasyon, bir temas sorunu vardır. Bazen o küçük altın rengi çipler var ya, onlar da nazlanır... Farklı bir SIM kartla denemek, o zaman taşlar yerine oturur belki.
Bazen de o ağ ayarlarını sıfırlamak iyi gelir. Hani sıfırdan başlarsın gibi düşün. Ya da şebeke seçimini otomatik yerine manuel yapıp kendi operatörünü seçmeye çalışmak... Vallahi bu da bir yöntemdir, denemeye değer. Telefonun o anki şebekeyi doğru algılaması için bir nevi 'sil baştan' demek gibi.
Yani hemen pes etme, biraz sabır gerekiyor bazen. Hani o IMEI süreci bile zaman aldı, değil mi? Telefonun şebekeye tamamen adapte olması, her şeyin yerine oturması biraz zaman alabilir. Birkaç saat, hatta belki bir gün bile sürebilir bu tam entegrasyon... acele etmemek lazım.
Peki, denedin, denedin olmadı mı? İşte o zaman artık bir uzmana danışmak şart oluyor abi ya. Önce operatörün müşteri hizmetlerini ararsın. Onlar uzaktan bakabilirler, hattında veya sistemlerinde bir sorun var mı diye. Olmadı, telefonu aldığın yere ya da güvendiğin bir teknik servise götürürsün... onlar da bir baksın.
Ama şunu da bil, bu durum öyle çok büyük bir problem değildir genellikle. Hani moralini bozma hemen. Çoğu zaman küçük bir ayar değişikliğiyle, basit bir sıfırlamayla hallolur gider. IMEI açıldıysa, internetin de gelecektir, merak etme... emin ol.
Hani o an insan bir düşünür, ne oldu şimdi? Acaba yanlış bir şey mi yaptılar, yoksa telefonum mu bozuldu diye paniklersin. Bütün o süreç, o uğraşlar boşa mı gitti yani? Çekersin hattı, takarsın tekrar, belki düzelir umuduyla... Ama nafile, o bildiğimiz internet ikonu hala ortada yok.
Aslında çoğu zaman o en basit şey var ya, işte o işe yarıyor. Telefonu kapatıp açmak... Hani bildiğin, tamamen kapatıp, bir dakika bekleyip, tekrar açmak. O sinyali yeniden alması, şebekeye kendini tanıtması için bazen tek ihtiyacı olan şey budur, biliyor musun?
Bir de şu APN ayarları var, var ya, çoğu kişi unutur. Hattın markasına göre değişir bunlar; Turkcell'in, Vodafone'un, Türk Telekom'un kendine özgü ayarları vardır. Ayarlar menüsünde mobil ağlar kısmında biraz kurcalamak lazım. Bakarsın, orada bir şeyler kaymıştır, silinmiştir... manuel giriş yapmak gerekebilir.
Ya da belki sorun senin hattındadır, kim bilir? Başka bir telefonda denedin mi hiç? Hani belki SIM kartta bir deformasyon, bir temas sorunu vardır. Bazen o küçük altın rengi çipler var ya, onlar da nazlanır... Farklı bir SIM kartla denemek, o zaman taşlar yerine oturur belki.
Bazen de o ağ ayarlarını sıfırlamak iyi gelir. Hani sıfırdan başlarsın gibi düşün. Ya da şebeke seçimini otomatik yerine manuel yapıp kendi operatörünü seçmeye çalışmak... Vallahi bu da bir yöntemdir, denemeye değer. Telefonun o anki şebekeyi doğru algılaması için bir nevi 'sil baştan' demek gibi.
Yani hemen pes etme, biraz sabır gerekiyor bazen. Hani o IMEI süreci bile zaman aldı, değil mi? Telefonun şebekeye tamamen adapte olması, her şeyin yerine oturması biraz zaman alabilir. Birkaç saat, hatta belki bir gün bile sürebilir bu tam entegrasyon... acele etmemek lazım.
Peki, denedin, denedin olmadı mı? İşte o zaman artık bir uzmana danışmak şart oluyor abi ya. Önce operatörün müşteri hizmetlerini ararsın. Onlar uzaktan bakabilirler, hattında veya sistemlerinde bir sorun var mı diye. Olmadı, telefonu aldığın yere ya da güvendiğin bir teknik servise götürürsün... onlar da bir baksın.
Ama şunu da bil, bu durum öyle çok büyük bir problem değildir genellikle. Hani moralini bozma hemen. Çoğu zaman küçük bir ayar değişikliğiyle, basit bir sıfırlamayla hallolur gider. IMEI açıldıysa, internetin de gelecektir, merak etme... emin ol.