CoralBrocade
Kayıtlı Kullanıcı
Şimdi durup dururken kart blokesi dedin mi, hele o bloğu kaldırmak için senden bir de müşteri numarası istediler mi? Valla billa insanı deli ediyorlar. Yahu zaten TC kimlik numaran var, telefon numaran var, kartın var elinde, güvenlik sorularını takır takır cevaplıyorsun. Daha neyin peşindesin kardeşim? Neden o lanet olası müşteri numarasını bulmak zorunda kalıyorum ki...
Bu bankacılar yok mu, bazen aklım almıyor. Düşünsene, tam da acil bir işlem yapacaksın, ATM'den para çekeceksin ya da online bir ödeme yapmaya çalışıyorsun. Hoppala! Kart bloke. Arıyorsun müşteri hizmetlerini, 'efendim müşteri numaranız var mıydı?' Ulan, ben onu bilsem, ezbere saysam sana ne işim var bu dertlerle, değil mi? Zaten stresliyim, bir de beni belge avına mı çıkarıyorsunuz şimdi?
Eski gazetecilik refleksiyle şöyle bir durup düşünüyorum, bu müşteri numarası zorunluluğu neyin nesi? Gerçekten o kadar kritik bir güvenlik adımı mı bu? Yoksa tamamen sistemi kendi lehlerine mi çeviriyorlar? Hani sanki 'bizim sistemimiz o kadar zeki ki, bu numarayı girmezsen seni tanıyamıyoruz' der gibi bir halleri var. Saçmalık! Elinde tüm bilgiler varken, ekstradan bir sayı parçası istemek... Neyse, sen buna bir de 'prosedür' dersin şimdi...
Peki ne yapıyoruz bu durumda? Başlıyoruz eski defterleri karıştırmaya, banka e-postalarını didiklemeye, hani şu yıllar önce gelen 'hoş geldiniz' mailinde falan yazıyor olabilir diye. Ya da 'en son hangi faturada yazıyordu bu?' diye bir telaş. Hayır, zaten bankacılık işlemleri yeterince karmaşıkken, bir de böyle lüzumsuz detaylarla uğraşmak zorunda kalmak... İnsanın sabrını zorluyor resmen.
Bence bu tam da o 'sen benim sistemimin bir parçasısın ve benim kurallarıma uyacaksın' dayatması. Hani müşteriyi değil, sistemi merkeze alan bir yaklaşım. Müşteri memnuniyeti falan lafta kalıyor o an. Seni o bilginin peşinden koştururken, aslında kendi sistemlerinin ne kadar da 'güvenli' (!) olduğunu falan empoze etmeye çalışıyorlar, gibime geliyor. Bu kadar da olmaz ki yani...
Şimdi ne yapmak lazım? Gidip bütün banka müşteri numaralarını bir yere yazıp mı tutacağız, ne yapacağız? Her yeni bankada yeni bir numara, vay vay. Vallahi çıldırmamak işten değil. Tek tavsiyem, eğer elinizde yoksa, bir şekilde bankanın mobil uygulamasından ya da internet şubesinden bu numarayı bulun, bir yere not alın. Ama bu çözüm değil, bu sadece anlık bir yama. Asıl mesele, bu uygulamanın kendisi ya...
Yok arkadaş, bu işlerin böyle yürümemesi lazım. Teknolojinin bu kadar ilerlediği bir çağda, hala böyle ilkel engellerle karşılaşmak... Bankacılık sistemi biraz kendini güncellemeli, müşteri odaklı olmalı. Yoksa milletin ahı tutar, haberleri olsun.
Bu bankacılar yok mu, bazen aklım almıyor. Düşünsene, tam da acil bir işlem yapacaksın, ATM'den para çekeceksin ya da online bir ödeme yapmaya çalışıyorsun. Hoppala! Kart bloke. Arıyorsun müşteri hizmetlerini, 'efendim müşteri numaranız var mıydı?' Ulan, ben onu bilsem, ezbere saysam sana ne işim var bu dertlerle, değil mi? Zaten stresliyim, bir de beni belge avına mı çıkarıyorsunuz şimdi?
Eski gazetecilik refleksiyle şöyle bir durup düşünüyorum, bu müşteri numarası zorunluluğu neyin nesi? Gerçekten o kadar kritik bir güvenlik adımı mı bu? Yoksa tamamen sistemi kendi lehlerine mi çeviriyorlar? Hani sanki 'bizim sistemimiz o kadar zeki ki, bu numarayı girmezsen seni tanıyamıyoruz' der gibi bir halleri var. Saçmalık! Elinde tüm bilgiler varken, ekstradan bir sayı parçası istemek... Neyse, sen buna bir de 'prosedür' dersin şimdi...
Peki ne yapıyoruz bu durumda? Başlıyoruz eski defterleri karıştırmaya, banka e-postalarını didiklemeye, hani şu yıllar önce gelen 'hoş geldiniz' mailinde falan yazıyor olabilir diye. Ya da 'en son hangi faturada yazıyordu bu?' diye bir telaş. Hayır, zaten bankacılık işlemleri yeterince karmaşıkken, bir de böyle lüzumsuz detaylarla uğraşmak zorunda kalmak... İnsanın sabrını zorluyor resmen.
Bence bu tam da o 'sen benim sistemimin bir parçasısın ve benim kurallarıma uyacaksın' dayatması. Hani müşteriyi değil, sistemi merkeze alan bir yaklaşım. Müşteri memnuniyeti falan lafta kalıyor o an. Seni o bilginin peşinden koştururken, aslında kendi sistemlerinin ne kadar da 'güvenli' (!) olduğunu falan empoze etmeye çalışıyorlar, gibime geliyor. Bu kadar da olmaz ki yani...
Şimdi ne yapmak lazım? Gidip bütün banka müşteri numaralarını bir yere yazıp mı tutacağız, ne yapacağız? Her yeni bankada yeni bir numara, vay vay. Vallahi çıldırmamak işten değil. Tek tavsiyem, eğer elinizde yoksa, bir şekilde bankanın mobil uygulamasından ya da internet şubesinden bu numarayı bulun, bir yere not alın. Ama bu çözüm değil, bu sadece anlık bir yama. Asıl mesele, bu uygulamanın kendisi ya...
Yok arkadaş, bu işlerin böyle yürümemesi lazım. Teknolojinin bu kadar ilerlediği bir çağda, hala böyle ilkel engellerle karşılaşmak... Bankacılık sistemi biraz kendini güncellemeli, müşteri odaklı olmalı. Yoksa milletin ahı tutar, haberleri olsun.