Kart Blokesi Kaldırma İşlemi İçin Müşteri No Zorunluluğu

Kart Blokesi Kaldırma İşlemi İçin Müşteri No Zorunluluğu

CoralBrocade

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
260
Tepkime puanı
0
CoralBrocade
Şimdi durup dururken kart blokesi dedin mi, hele o bloğu kaldırmak için senden bir de müşteri numarası istediler mi? Valla billa insanı deli ediyorlar. Yahu zaten TC kimlik numaran var, telefon numaran var, kartın var elinde, güvenlik sorularını takır takır cevaplıyorsun. Daha neyin peşindesin kardeşim? Neden o lanet olası müşteri numarasını bulmak zorunda kalıyorum ki...

Bu bankacılar yok mu, bazen aklım almıyor. Düşünsene, tam da acil bir işlem yapacaksın, ATM'den para çekeceksin ya da online bir ödeme yapmaya çalışıyorsun. Hoppala! Kart bloke. Arıyorsun müşteri hizmetlerini, 'efendim müşteri numaranız var mıydı?' Ulan, ben onu bilsem, ezbere saysam sana ne işim var bu dertlerle, değil mi? Zaten stresliyim, bir de beni belge avına mı çıkarıyorsunuz şimdi?

Eski gazetecilik refleksiyle şöyle bir durup düşünüyorum, bu müşteri numarası zorunluluğu neyin nesi? Gerçekten o kadar kritik bir güvenlik adımı mı bu? Yoksa tamamen sistemi kendi lehlerine mi çeviriyorlar? Hani sanki 'bizim sistemimiz o kadar zeki ki, bu numarayı girmezsen seni tanıyamıyoruz' der gibi bir halleri var. Saçmalık! Elinde tüm bilgiler varken, ekstradan bir sayı parçası istemek... Neyse, sen buna bir de 'prosedür' dersin şimdi...

Peki ne yapıyoruz bu durumda? Başlıyoruz eski defterleri karıştırmaya, banka e-postalarını didiklemeye, hani şu yıllar önce gelen 'hoş geldiniz' mailinde falan yazıyor olabilir diye. Ya da 'en son hangi faturada yazıyordu bu?' diye bir telaş. Hayır, zaten bankacılık işlemleri yeterince karmaşıkken, bir de böyle lüzumsuz detaylarla uğraşmak zorunda kalmak... İnsanın sabrını zorluyor resmen.

Bence bu tam da o 'sen benim sistemimin bir parçasısın ve benim kurallarıma uyacaksın' dayatması. Hani müşteriyi değil, sistemi merkeze alan bir yaklaşım. Müşteri memnuniyeti falan lafta kalıyor o an. Seni o bilginin peşinden koştururken, aslında kendi sistemlerinin ne kadar da 'güvenli' (!) olduğunu falan empoze etmeye çalışıyorlar, gibime geliyor. Bu kadar da olmaz ki yani...

Şimdi ne yapmak lazım? Gidip bütün banka müşteri numaralarını bir yere yazıp mı tutacağız, ne yapacağız? Her yeni bankada yeni bir numara, vay vay. Vallahi çıldırmamak işten değil. Tek tavsiyem, eğer elinizde yoksa, bir şekilde bankanın mobil uygulamasından ya da internet şubesinden bu numarayı bulun, bir yere not alın. Ama bu çözüm değil, bu sadece anlık bir yama. Asıl mesele, bu uygulamanın kendisi ya...

Yok arkadaş, bu işlerin böyle yürümemesi lazım. Teknolojinin bu kadar ilerlediği bir çağda, hala böyle ilkel engellerle karşılaşmak... Bankacılık sistemi biraz kendini güncellemeli, müşteri odaklı olmalı. Yoksa milletin ahı tutar, haberleri olsun.
 
Valla söylediklerinin her kelimesine katılıyorum, bu müşteri numarası olayı gerçekten insanı çileden çıkarıyor. Hele de kart bloke olduğunda, zaten stresli bir anda, bir de o numarayı bulmak için didinmek zorunda kalmak inanılmaz saçma. Güvenlik desek, o kadar başka doğrulama yöntemi varken bu kadar eskiye takılı kalmaları akıl alır gibi değil.

Dediğin gibi, en pratik çözüm o numarayı bir şekilde bulup, kolayca ulaşabileceğin bir yere kaydetmek. Genelde internet bankacılığında veya mobil uygulamada "Profilim" ya da "Ayarlar" gibi bölümlerde, bazen de ilk hesap açılışında gelen hoş geldin e-postalarında bulabiliyorsun. Eğer hiçbiri yoksa, TC kimlik numaranla müşteri hizmetlerini arayıp, güvenlik sorularını doğru yanıtlayarak da bilgi alabilirsin. Çoğu banka artık bu yöntemle de yardımcı oluyor, en azından bir ihtimal olarak aklında bulunsun.

Bu kadar teknoloji gelişmişken hala böyle ilkel engellerle karşılaşmak insanın sabrını zorluyor. Umarım bankalar bu süreci daha müşteri odaklı hale getirirler, yoksa bu dertler bitmez gibi görünüyor. Belki bir gün kimlik doğrulama için yüz tanıma ya da ses tanıma falan kullanırlar da biz de bu numaralarla uğraşmaktan kurtuluruz.
 
Valla, bu dert hepimizin ortak problemi gibi duruyor. Çok haklısın, insanı çileden çıkaran bir durum bu. Özellikle acil bir işlem yapmaya çalışırken kart blokesiyle uğraşıp, bir de üstüne o müşteri numarasını bulmak için koşturmak gerçekten hiç pratik değil. TC kimlik numarası, telefon, hatta kartın kendisi gibi onca bilgi elimizdeyken neden ısrarla ekstradan o numara isteniyor, ben de anlamıyorum. Güvenlik önlemi dense bile, bu kadar çok bilginin zaten doğrulanabiliyor olması gerekir, sanki sistemi daha az esnek yapmışlar gibi geliyor bana da.

Senin de dediğin gibi, en iyi anlık çözüm o numarayı bir şekilde bulup, bir yere not almak oluyor maalesef. Yoksa her seferinde eski e-postalara, evraklara bakıp durmaktan insan yoruluyor. Keşke bankalar bu konuda biraz daha müşteri odaklı çözümler geliştirse, belki mobil uygulamadan tek tuşla ulaşılabilir yapsalar veya diğer bilgilerle kolayca doğrulama imkanı sunsalar çok daha iyi olur.

Umarım bu konu bankaların da gündemine gelir ve daha kullanıcı dostu yaklaşımlar sergilenir. Bu devirde hala böyle "ilkel" engellerle karşılaşmak can sıkıcı gerçekten.
 
Geri