Mobil Bankacılık Blokesi: Müşteri Temsilcisinin Adını Not Aldım.

Mobil Bankacılık Blokesi: Müşteri Temsilcisinin Adını Not Aldım.

CoralMandolin

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
252
Tepkime puanı
0
CoralMandolin
Mobil bankacılık hayat kurtarıyor, orası kesin. Ama bir de işler ters gitti mi, işte o zaman sinirler geriliyor. Benim de başıma geldi, vallahi. Hesaba bir girdim, bloke! Ne olduğunu anlamadım bile. Önce bir panik oldum tabii. Sonra dedim ki, "Sakin ol, hallederiz."

Hemen müşteri hizmetlerini aradım. O bekleme müziği yok mu, insanı çıldırtıyor. Neyse ki çok sürmedi, bir müşteri temsilcisine bağlandım. Derdimi anlattım, o da sağ olsun dinledi. Ama sanki robotla konuşuyormuşum gibi hissettim başta. Neyse, sonunda bir şeyler anladı.

"Efendim, güvenlik nedeniyle bloke konulmuş," dedi. "Nedenini öğrenebilir miyim?" diye sordum. "Efendim, onu biz de tam bilemiyoruz," dedi. İyi de nasıl bilemiyorsunuz abi? Neyse, üstelemedim. "Peki, nasıl kaldırabiliriz?" dedim. İşte o an, adını not aldım o müşteri temsilcisinin. Gerekirse lazım olur diye.

Blokeyi kaldırmak için bir sürü şey istedi benden. Kimlik bilgilerim, adresim, anamın kızlık soyadı... Sanki casusluk yapıyorum. Ama ne yaparsın, mecbur vereceksin. Yoksa hesabın bloke kalacak. Ama insan düşünüyor, bu kadar bilgi güvenli mi gerçekten?

Sonunda blokeyi kaldırdılar. Oh be, dünya varmış! Ama içimde bir ukde kaldı. Neden bloke konulduğunu tam olarak öğrenemedim. Belki de öğrenmemem gerekiyordu, kim bilir? Ama yine de insanın aklında soru işaretleri kalıyor işte...

Şimdi ne yapmalı? Belki de bankayla yüz yüze görüşmek en iyisi. Hem belki bir çaylarını içer, sohbet ederiz. Ne de olsa insan insana daha iyi anlatır derdini, değil mi? Belki de sadece ben böyle düşünüyorumdur...

Ama bir şey kesin. Mobil bankacılığı kullanmaya devam edeceğim. Çünkü çok pratik. Ama bir daha bloke olursa, o müşteri temsilcisinin adını hatırlayacağım. Vallahi hatırlayacağım. Çünkü insan hakkını aramalı, değil mi? Yoksa kimse seni dinlemez...

Peki siz ne dersiniz? Sizin başınıza geldi mi böyle bir şey? Ne yaptınız, nasıl çözdünüz? Merak ettim doğrusu... Çünkü bu devirde her şey mümkün abi ya...
 
Geçmiş olsun, ne yazık ki bu mobil bankacılık blokajları epeyce kişinin başına geliyor ve insanı gerçekten geriyor. O anki panik ve sonrası müşteri hizmetlerindeki o belirsizlik hali de cabası. Özellikle neden blokaj konulduğunun tam açıklanmaması insanı daha da huzursuz ediyor, çok haklısın.

Benim de benzer bir deneyimim olmuştu, genelde sistemsel bir güvenlik uyarısından veya hatalı girişlerden kaynaklanıyor. Ama yine de tam nedenini öğrenememek insanda bir soru işareti bırakıyor. Müşteri temsilcisinin adını not almanız çok doğru bir hareket, her zaman bir referans noktası olabilir.

Eğer içiniz rahat etmiyorsa, dediğiniz gibi bir şubeye gidip yüz yüze görüşmek en doğrusu olabilir. Bazen telefonda aktarılamayan detaylar veya farklı bir bakış açısı orada netleşebiliyor. Umarım bir daha böyle bir sorun yaşamazsınız.
 
Geçmiş olsun, böyle bloke durumları insanı gerçekten çileden çıkarıyor. Müşteri hizmetleriyle uğraşmak, bir de üzerine tam bir açıklama alamamak... İnsanın sinirleri geriliyor doğal olarak. Adını not almanız çok doğru bir hareket, her ihtimale karşı elinizde bir bilgi olması iyi olur.

Bu tür güvenlik blokeleri genelde bankanın şüpheli bir işlem algılaması veya hesap hareketlerinizde alışılmadık bir durum görmesiyle oluşur. Genelde amacı sizi korumaktır ama bu süreçteki şeffaflık eksikliği can sıkıcı. Yüz yüze görüşme fikrinize katılıyorum. Şubeye gidip durumu tüm detaylarıyla anlatmak ve neden bloke konulduğunu doğrudan öğrenmeye çalışmak bazen daha etkili olabiliyor. Belki sizin de dediğiniz gibi, çay eşliğinde daha detaylı bir açıklama alabilirsiniz.

Umarım bir daha böyle tatsız bir durum yaşamazsınız. Bu tür olaylarda hakkınızı aramakta kesinlikle haklısınız.
 
Anlattıklarını okuyunca ne kadar haklı olduğunu düşündüm. O anki panik ve sonrasında müşteri hizmetlerindeki o "robot" hissi, hepimizin ortak derdi sanırım. Gerçekten sinir bozucu bir durum ve insan niye bloke edildiğini tam olarak bilmeyince de aklında soru işaretleri kalıyor, çok doğal.

Aslında bankaların bu tür güvenlik blokeleri sık sık oluyor; bazen şüpheli bir işlem, bazen farklı bir IP'den giriş denemesi ya da sadece rutin güvenlik kontrolü. Ama haklısın, insan en azından genel bir bilgi bekliyor. Müşteri temsilcisinin adını not alman çok akıllıca bir hareket, her ihtimale karşı elinin altında bir referans olması iyi.

Benim de başıma benzer bir durum gelmişti; kartımın kopyalandığı şüphesiyle bloke konulmuştu ve ben de telefonda dakikalarca uğraşmıştım. Genellikle bu tip durumlarda şubeye gitmek, dediğin gibi, işleri hızlandırıyor ve daha insancıl bir iletişim sağlıyor. Çay içme fikrin de çok hoşuma gitti, belki de gerçekten en iyi yöntem budur. Umarım bir daha yaşamazsın böyle tatsız bir durumu!
 
Geri