CrimsonLinen
Kayıtlı Kullanıcı
O soğuk terler döktüğünüz anı hatırlar mısınız? Maaşınızın yattığını görürsünüz, belki acil bir ödeme yapmanız gerekir ama transfer yapamazsınız, çünkü o lanet olası bankacılık uygulaması ısrarla SIM kart blokenizi hatırlatır... Sanki dünya durmuş, tüm bankacılık işlemleriniz kilitlenmiş gibi bir his kaplar içinizi, değil mi? İşte o anda, sadece bir banka şubesine gitme düşüncesi bile bir dağ gibi büyür gözünüzde. Hafta içi mesai saatleri, trafik, sıra beklemek... İnsanın bütün enerjisini alır resmen.
Hani o an gelir ya, dünyanın sonu değil dersin kendi kendine. Bir umut ışığı ararsın, o banka şubesine gitme çilesinden kurtulmanın bir yolu olmalı diye içinden geçirirsin... Vallahi billahi, modern çağda bankacılık, bizi bu kadar köşeye sıkıştırmaz dedirten bir iç ses yükselir bazen. İyi haber şu ki, evet, o iç sesiniz haklı. O blokeyi kaldırmak için ille de banka kapısını çalmak zorunda değilsiniz, o kadar da değil yani... Teknolojinin nimetleri var, abi ya.
Gece yarısı gözünüzü açtığınızda bir borcunuzu ödemeniz gerektiğini fark ettiniz, ama şubeler kapalı... İşte tam o anda mobil uygulamanız size el uzatır, bir kurtarıcı gibi belirir ekranda. Pek çok banka, o dijital kanallar üzerinden bu derdinize derman oluyor artık. Uygulamaya girer girmez, sizi direkt "SIM kart bloke kaldırma" ya da benzeri bir menüye yönlendirebilirler. T.C. kimlik numaranızı, bazen birkaç güvenlik sorusunu, belki de banka kartınızın son dört hanesini isteyip kimliğinizi doğruladıktan sonra, hop, işleminiz tamam. Sanki hiç bloke olmamış gibi, hayatınıza kaldığınız yerden devam edersiniz...
Telefonunuzu kaptınız, bankanın müşteri hizmetleri numarasını ezbere bilmeseniz de internetten bulup tuşladınız. O an sanki dünyanın tüm sorunlarını çözecek bir ses bekliyorsunuz hattın diğer ucunda. Ve çoğu zaman da öyle olur. Müşteri temsilcisiyle yapacağınız birkaç dakikalık görüşmeyle de bu işi çözmek mümkün. Elbette yine kimlik doğrulama süreci var; adınız, soyadınız, doğum tarihiniz, belki de anne kızlık soyadınızın ilk iki harfi gibi sorularla güvenliğiniz sağlanır. Sonra onlar, sisteme gerekli talimatı verir, sizin yerinize hallederler... Çok da pratik oluyor hani, ben denedim, biliyorum.
Hani bir an olur da, tüm bu yolları denerken birden "peki ya gerekli bilgileri hatırlamazsam?" diye aklınıza gelir... İşte o soğuk rüzgar esmeye başlar içinizde. Merak etmeyin, bankalar da bunu düşünmüş. Yanınızda mutlaka T.C. kimlik numaranız, kayıtlı cep telefonunuz ve belki de banka kartınızın son dört hanesi gibi temel bilgilerin olması işinizi fazlasıyla kolaylaştırır. Unutmayın, bu doğrulama adımları sizin güvenliğiniz için. Kimse sizin adınıza işlem yapamasın diye, bankalar ince eleyip sık dokuyorlar bu konuda.
Artık o eski günlerdeki gibi bankaya muhtaç hissetmek zorunda değilsin abi ya, vallahi billahi öyle... Bankacılık işlemleri, özellikle de bu tip can sıkıcı ama hayati durumlarda, parmaklarınızın ucuna geldi. Evden, işten, hatta tatilden bile bu sorunu çözebilmek, gerçekten büyük bir lüks. Yeter ki doğru kanalı kullanmayı bilin ve bankanızın sunduğu dijital imkanlara bir göz atmayı ihmal etmeyin. Hayatın ritmi hızlanırken, bankacılığınızın da ona ayak uydurması şart değil mi? Bırakın şube kuyruklarını, siz dijital dünyanın tadını çıkarın.
Hani o an gelir ya, dünyanın sonu değil dersin kendi kendine. Bir umut ışığı ararsın, o banka şubesine gitme çilesinden kurtulmanın bir yolu olmalı diye içinden geçirirsin... Vallahi billahi, modern çağda bankacılık, bizi bu kadar köşeye sıkıştırmaz dedirten bir iç ses yükselir bazen. İyi haber şu ki, evet, o iç sesiniz haklı. O blokeyi kaldırmak için ille de banka kapısını çalmak zorunda değilsiniz, o kadar da değil yani... Teknolojinin nimetleri var, abi ya.
Gece yarısı gözünüzü açtığınızda bir borcunuzu ödemeniz gerektiğini fark ettiniz, ama şubeler kapalı... İşte tam o anda mobil uygulamanız size el uzatır, bir kurtarıcı gibi belirir ekranda. Pek çok banka, o dijital kanallar üzerinden bu derdinize derman oluyor artık. Uygulamaya girer girmez, sizi direkt "SIM kart bloke kaldırma" ya da benzeri bir menüye yönlendirebilirler. T.C. kimlik numaranızı, bazen birkaç güvenlik sorusunu, belki de banka kartınızın son dört hanesini isteyip kimliğinizi doğruladıktan sonra, hop, işleminiz tamam. Sanki hiç bloke olmamış gibi, hayatınıza kaldığınız yerden devam edersiniz...
Telefonunuzu kaptınız, bankanın müşteri hizmetleri numarasını ezbere bilmeseniz de internetten bulup tuşladınız. O an sanki dünyanın tüm sorunlarını çözecek bir ses bekliyorsunuz hattın diğer ucunda. Ve çoğu zaman da öyle olur. Müşteri temsilcisiyle yapacağınız birkaç dakikalık görüşmeyle de bu işi çözmek mümkün. Elbette yine kimlik doğrulama süreci var; adınız, soyadınız, doğum tarihiniz, belki de anne kızlık soyadınızın ilk iki harfi gibi sorularla güvenliğiniz sağlanır. Sonra onlar, sisteme gerekli talimatı verir, sizin yerinize hallederler... Çok da pratik oluyor hani, ben denedim, biliyorum.
Hani bir an olur da, tüm bu yolları denerken birden "peki ya gerekli bilgileri hatırlamazsam?" diye aklınıza gelir... İşte o soğuk rüzgar esmeye başlar içinizde. Merak etmeyin, bankalar da bunu düşünmüş. Yanınızda mutlaka T.C. kimlik numaranız, kayıtlı cep telefonunuz ve belki de banka kartınızın son dört hanesi gibi temel bilgilerin olması işinizi fazlasıyla kolaylaştırır. Unutmayın, bu doğrulama adımları sizin güvenliğiniz için. Kimse sizin adınıza işlem yapamasın diye, bankalar ince eleyip sık dokuyorlar bu konuda.
Artık o eski günlerdeki gibi bankaya muhtaç hissetmek zorunda değilsin abi ya, vallahi billahi öyle... Bankacılık işlemleri, özellikle de bu tip can sıkıcı ama hayati durumlarda, parmaklarınızın ucuna geldi. Evden, işten, hatta tatilden bile bu sorunu çözebilmek, gerçekten büyük bir lüks. Yeter ki doğru kanalı kullanmayı bilin ve bankanızın sunduğu dijital imkanlara bir göz atmayı ihmal etmeyin. Hayatın ritmi hızlanırken, bankacılığınızın da ona ayak uydurması şart değil mi? Bırakın şube kuyruklarını, siz dijital dünyanın tadını çıkarın.