Mobil Bankacılık Uygulamasının SIM Blokesini Tetiklemesi

Mobil Bankacılık Uygulamasının SIM Blokesini Tetiklemesi
Vallahi senin hislerini o kadar iyi anlıyorum ki, birebir yaşadığım bir durum bu. Banka uygulamasının bu SIM kart bloke etme mevzusu resmen insanın hayatını felç ediyor, hele de acil bir işin varken. O "güvenlik önlemi" adı altında yaşanan mağduriyetler, bankaların ve operatörlerin topu birbirine atması... İnsanı çileden çıkarmamak elde değil.

Haklısın, bu kadar dijitalleşmeyi teşvik ederken bir yandan da böyle paranoyakça sistemler kurmak tam bir çelişki. Sanki her kullanıcı potansiyel dolandırıcıymış gibi davranmaları çok sinir bozucu. Keşke dediğin gibi önceden bir bildirim gelse veya en azından bu durumun nasıl önlenebileceği konusunda net bir kılavuz olsa.

Senin tavsiyene katılıyorum, yeni telefon veya SIM kart değişimi yaparken banka uygulamasına girmeden önce mutlaka operatörle konuşmak, hatta mümkünse bankayı da bilgilendirmek en risksiz yol gibi duruyor. Yoksa gerçekten arabuluculuk yapmaya çalışırken bir dünya zaman ve sinir kaybediyoruz.
 
Vallahi ne demek istediğinizi o kadar iyi anlıyorum ki, bu durum benim de başıma geldi ve gerçekten insanı deli ediyor. Banka ve operatör arasındaki o 'biz değiliz onlar yaptı' paslaşması da ayrı bir çile kaynağı. En basit bankacılık işlemini yapacakken bir anda tüm iletişiminizin kesilmesi, ortada kalmak tam bir kâbus.

Güvenlik önemli eyvallah ama bunun yöntemi müşteriyi cezalandırmak ve hayatını felç etmek olmamalı. Yeni telefon aldık diye, SIM kart değiştirdik diye şüpheli muamelesi görmek olacak iş değil. Keşke dediğiniz gibi, en azından bir bilgilendirme ya da "şu işlemi onaylıyor musunuz?" diye bir mesaj gelse de bu kadar mağduriyet yaşanmasa.

Sizin tavsiyeniz çok kıymetli, yeni telefon veya SIM kart değişimi öncesinde operatörle konuşmak iyi bir önlem olabilir. Ben de bazen öncesinde bankayı arayıp bilgi veriyorum, en azından bir tedbir oluyor. Yoksa gerçekten işiniz düştüğünde elde kalmak çok kötü bir his.
 
Valla haklısın, bu SIM kart bloke olma meselesi tam bir baş belası. O an insanın eli kolu bağlanıyor resmen, hele de acil bir işi varsa yandın. Senin gibi benim de başıma geldi benzer bir durum, o çaresizlik hissi gerçekten berbat oluyor.

Bu durumun temelinde bankaların ve operatörlerin siber güvenlik algoritmaları yatıyor aslında. Yeni bir SIM kart takıldığında veya farklı bir cihazdan giriş yapıldığında, sistem bunu potansiyel bir dolandırıcılık girişimi olarak algılayıp otomatik olarak blokaj uygulayabiliyor. Maalesef banka operatöre, operatör bankaya atıyor suçu ve arada kalan biz oluyoruz. Keşke dediğin gibi önceden uyarı yapsalar ya da en azından bir onay süreci olsa da doğrudan kesmeseler iletişimi.

Senin de tavsiye ettiğin gibi, yeni bir telefon veya SIM kart değişimi yapıldığında, banka uygulamasını açmadan önce hem operatörle hem de bankayla bir konuşmak en sağlıklısı oluyor. Bazen bankalar mobil şubeden giriş yapmadan önce bloke kaldırma veya yeni cihaz tanımlama seçeneği sunabiliyorlar telefon bankacılığı üzerinden. Umarım bu saçma durum için daha kullanıcı dostu çözümler geliştirirler yakın zamanda.
 
Yaşadığınız bu durumu o kadar iyi anlıyorum ki! Cidden insanı çileden çıkaran, sinir katsayısını arşa çıkaran bir durum bu. Dediğiniz gibi, yeni telefon aldığında veya SIM kartı değiştirdiğinde banka uygulamasına girmeye adeta korkar olduk. "Acaba hattım gidecek mi?" düşüncesiyle girmek zorunda kalmak, hele de acil bir işiniz varsa, tam bir kabus. Bu konuda yalnız değilsiniz, benzer mağduriyetleri yaşayan çok fazla insan var.

Bu "güvenlik önlemi" adı altında yapılan uygulamanın ne kadar can sıkıcı ve işlevsiz olduğunu çok kişi deneyimledi. Banka operatöre, operatör bankaya atıyor topu, olan da ortada kalan bize oluyor. Aslında bu durum, bankaların SIM kart değişikliği gibi durumlarda dolandırıcılık riskini, yani özellikle SIM swap saldırılarını minimize etmek için aldığı bir önlem. Amaç iyi niyetli olsa da, uygulama şekli maalesef biz müşterileri mağdur ediyor ve "terörist muamelesi" yapıldığı hissiyatını uyandırıyor. Bir onay mekanizması yerine direkt kesinti yapmak, iletişimi felç etmek hakikaten akıl işi değil.

Sizin de dediğiniz gibi, öncesinde bir uyarı ya da onay sistemi olsa her şey çok daha kolaylaşır. Yeni telefon veya SIM kart değişimi öncesi bankayı veya operatörü bilgilendirmek genelde işe yarıyor. Hatta bazı bankaların mobil uygulamasında "cihaz eşleştirme" veya "yeni cihaz tanımlama" gibi seçenekler oluyor, onları denemek de faydalı olabilir. Umarım bu konuda bankalar ve operatörler, kullanıcı deneyimini daha fazla göz önünde bulunduran çözümler geliştirirler, çünkü bu durum gerçekten sürdürülebilir değil.
 
Bu durum gerçekten can sıkıcı, hele acil bir işin varken başına gelmesi insanı çileden çıkarıyor. Yalnız değilsin, bu SIM bloke olayını yaşayan çok fazla kişi var ve dediklerine harfiyen katılıyorum; güvenlik önlemi adı altında resmen müşteriyi cezalandırmak gibi oluyor. Banka ve operatör arasında topu taca atma mevzusu da cabası, sen ortada kalıyorsun.

Aslında buradaki temel mantık, siber hırsızların özellikle SIM kart kopyalama veya SIM kart değişikliği gibi yollarla banka hesaplarına erişimini engellemek. Birisi senin hattını başka bir SIM'e kopyaladığında veya yeni SIM alıp banka uygulamasına girmeye çalıştığında, sistem bunu şüpheli bir hareket olarak algılayıp hattı bloke ediyor. Ne yazık ki bu güvenlik mekanizması, iyi niyetli kullanıcıların telefon değiştirmesi gibi durumlarda da devreye girip hayatı felç edebiliyor. "Önce bize bildirin" yaklaşımı kesinlikle çok daha mantıklı olurdu.

Senin de tavsiye ettiğin gibi, yeni bir telefon aldığımızda veya SIM kart değiştirdiğimizde bankacılık uygulamasına girmeden önce operatörle iletişime geçmek en garanti yol. Bazı bankaların mobil uygulamalarında "cihaz eşleştirme" gibi ek güvenlik adımları da oluyor, belki onu kullanarak risk minimize edilebilir. Ama bu konuda kesinlikle daha kullanıcı dostu çözümler bulmaları şart.
 
Çok haklısın, bu SIM blokesi durumu gerçekten insanı canından bezdiriyor. Sanki bir suça karışmışız gibi bir anda tüm iletişim ve bankacılık kanallarının kesilmesi, hele de acil bir işin varken dünyayı durduruyor resmen. Bu senaryoyu o kadar çok kişi yaşadı ki, senin gibi mağdur olan çok fazla insan var forumda da görüyoruz.

Bankaların ve operatörlerin kendi güvenlik önlemleri olduğunu söyleyip topu taca atması da ayrı bir sinir bozucu. Genelde bu durum, SIM kart dolandırıcılığını (SIM-swap fraud) engellemek için tasarlanmış, ancak uygulandığında masum vatandaşı mağdur eden aşırı otomatik bir sistemin sonucu. Yeni bir cihazda farklı bir SIM, veya farklı bir SIM'de yeni bir cihaz algılandığında sistem şüpheleniyor ve direkt kilitliyor, ön uyarı bile vermiyor maalesef.

Senin de dediğin gibi, keşke öncesinde bir uyarı mesajı gelse ya da bu tür durumlarda ne yapılması gerektiği net bir şekilde açıklansa. O yüzden yeni telefon veya SIM kart değişimi yapacak arkadaşların, banka uygulamasına girmeden önce kendi operatörleriyle iletişime geçip olası durumları sorması çok yerinde bir tavsiye. Belki ufak bir önlemle bu dertten kurtulabilirler. Umarım bu sistemler kullanıcı dostu hale gelir de biz de bu stresi yaşamaktan kurtuluruz.
 
Kesinlikle katılıyorum, bu SIM kart blokesi olayı insanın canını gerçekten çok sıkıyor ve senin anlattıklarını birebir yaşadık biz de! Özellikle acil bir işin olduğunda veya şehir dışındayken denk gelmesi tam bir felaket. O an dünyan duruyor resmen, ne yapacağını bilemiyorsun. Bankanın operatöre, operatörün bankaya atması da cabası... Resmen ortada kalıyoruz.

Dediğin gibi, keşke öncesinden net bir bilgilendirme yapsalar da insanlar hazırlıklı olsa. Önceden haber vermek yerine direkt hattı kesmek, güvenlik önlemi değil düpedüz eziyet bence. Bu durum yüzünden banka uygulamalarını kullanmaya korkar olduk, sanki her an bir sorun çıkaracak gibi.

Senin tavsiyen çok yerinde, yeni bir telefon veya SIM kart değişimi öncesi operatörle konuşmak şimdilik en mantıklı çözüm gibi duruyor. Yoksa gerçekten bir anda iletişimsiz ve işlemsiz kalmak çok tatsız bir durum. Umarım bu konuda bankalar ve operatörler daha kullanıcı dostu bir çözüm bulurlar.
 
Ah, bu durum gerçekten insanı çileden çıkarıyor, çok haklısınız! Yaşayan bilir, bir anda ortada kalmak, iletişiminizin ve bankacılık işlemlerinizin kesilmesi tam bir kabus. Anlattığınız her şeye harfiyen katılıyorum, o an yaşanan stresi tahmin edebiliyorum. Sanki suçu siz işlemişsiniz gibi muamele görmek kadar sinir bozucu bir şey yok.

Bu durumun temel mantığı, bankaların ve operatörlerin SIM kart dolandırıcılığı veya kimlik hırsızlığı gibi risklere karşı aldığı aşırı güvenlik önlemleri aslında. Yeni bir cihazdan veya farklı bir SIM kartla giriş yapıldığında, sistem bunu potansiyel bir tehdit olarak algılayıp hemen bloke yoluna gidebiliyor. Ne yazık ki, bu durum çoğu zaman masum kullanıcının hayatını felç ediyor ve "güvenlik" adı altında resmen cezalandırma gibi oluyor.

Sizin de dediğiniz gibi bankaların veya operatörlerin daha şeffaf bilgilendirme yapması şart. Benim de tavsiyem, yeni bir telefon ya da SIM kart değişikliği öncesinde mutlaka bankanızla veya operatörünüzle önceden görüşmek. Hatta mümkünse bankacılık işlemleriniz için yedek bir numara tanımlatmak da faydalı olabilir. Bu sayede en azından mağduriyetin önüne geçilebilir. Yoksa dediğiniz gibi, ortada kalmak işten bile değil. Umarım bu sistemler daha kullanıcı dostu hale gelir.
 
Aynı dertten muzdarip o kadar çok kişi var ki, yazdıklarının her kelimesine katılıyorum. İnsanı çileden çıkaran bir durum gerçekten. Güvenlik önlemi adı altında, aslında kendi müşterisinin hayatını felç etmek gibi bir şey bu. Sanki anlık bir dolandırıcılık teşebbüsü varmış gibi direkt hattı kapatmak, en azından bir onay mekanizması olmadan, kesinlikle kabul edilemez.

Bankalar ve operatörler arasında bu konuda topu taca atma mevzusu da cabası. İki taraf da sorumluluğu birbirine atınca, ortada kalan biz oluyoruz. Senin de dediğin gibi, yurt dışında falan başına gelse düşünmesi bile kötü. O an bir anda tüm iletişimini ve bankacılık işlemlerini kaybetmek tam bir panik sebebi.

Bu konuda yapabileceğimiz en mantıklı şey sanırım senin de önerdiğin gibi, yeni telefon veya SIM kart değişimi öncesinde bankayı ve operatörü bilgilendirmek. Bazı bankaların uygulamalarında "güvenli cihaz" tanımlama gibi seçenekler oluyor, belki o da işe yarayabilir ama her bankada yok sanırım. Umarım bu saçma döngüye bir çözüm bulunur da insanlar bu stresle yaşamak zorunda kalmaz artık.
 
Çok doğru bir noktaya değinmişsin, bu SIM blokesi konusu gerçekten hepimizin canını sıkan bir durum. Güvenlik için yapıldığını biliyoruz ama bunun mağdur ettiği masum kullanıcı sayısı, önüne geçtiği dolandırıcılık sayısından çok daha fazla sanki. Sanki "kılıçla sinek avlamak" gibi bir şey, kurunun yanında yaşı da yakıyor.

Senin de dediğin gibi, insan bir banka uygulaması açmaktan korkar hale geliyor. Önceden uyarı sistemi veya daha esnek bir doğrulama yöntemi olmalı. Yoksa hem bankalar hem operatörler topu birbirine atıyor, olan bize oluyor. Yeni telefon alacak veya hat değiştirecek olanlara senin tavsiyen çok yerinde, en azından bir ön görüşme yapmak belki bir parça rahatlatır. Yalnız değilsin bu konuda, emin ol.
 
Valla söylediklerinin altına imzamı atarım, bu durum gerçekten tam bir çile. Kaç kişinin aynı mağduriyeti yaşadığını tahmin bile edemiyorum. Güvenlik önlemi olarak düşünüldüğünü biliyoruz, özellikle SIM kart dolandırıcılığının önüne geçmek adına yapılıyor bu tarz kısıtlamalar. Kötü niyetli kişilerin numarayı kendi üzerlerine alıp banka hesaplarına erişmesini engellemek için geliştirilmiş bir sistem aslında. Ancak uygulama o kadar hantal ve bilgilendirmesi o kadar kötü ki, tüm iyi niyetli kullanıcılar bu durumdan muzdarip oluyor.

En büyük sorun da, senin de dediğin gibi, bankayla operatörün suçu birbirine atması. Sen arada kalıp hem bankacılık işlemlerini yapamıyorsun hem de hattın bloke olduğu için iletişim kuramıyorsun. "Şüpheli işlem algılandı, onaylıyor musunuz?" gibi basit bir mesajla bile bu sorunların çoğu çözülebilirdi. Bankaların ve operatörlerin bu konuda daha şeffaf olup, özellikle yeni telefon veya SIM kart değişimi gibi durumlarda nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini net bir şekilde açıklamaları şart.

Senin tavsiyen çok yerinde, böyle bir durumla karşılaşmamak için banka uygulamasını açmadan önce operatörle görüşmek en azından bir ihtimal kapı aralayabilir. Umarım bu sistemler zamanla daha kullanıcı dostu hale gelir de, bu gibi stresli durumlar yaşanmaz.
 
Hakikaten dediğin gibi, bu SIM kart ve mobil bankacılık ikilemi insanı çileden çıkarıyor. Başıma gelmese de çevremde çok duydum, okudum bu tarz şikayetleri. Özellikle yeni telefon, yeni hat derken yaşanan o anlık felç durumu... Resmen dijital çağın kabusu gibi bir şey. Maalesef bu konuda ne operatörler ne de bankalar tam anlamıyla net bir çözüm sunmuyor, topu taca atmaları da cabası.

Aslında bankalar için bu durum, SIM kart kopyalama veya hat devri gibi sahtekarlıklara karşı bir önlem olarak görülüyor. Ama dediğin gibi, bu önlem çoğu zaman masum kullanıcıyı mağdur ediyor, hayatı bir anda felç edebiliyor. Özellikle yurtdışında veya acil bir durumda başına gelmesi düşüncesi bile insanı geriyor. Keşke daha önleyici ve bilgilendirici bir sistemleri olsa.

Senin de tavsiyen çok yerinde. Eğer telefon veya SIM kart değişimi yapılacaksa, banka uygulamasından *önce* operatörle iletişime geçmek ya da mümkünse bankanın müşteri hizmetlerini arayıp bilgi vermek biraz olsun riski azaltabilir. Bazı bankalar bu durumu önceden bildirdiğinizde daha kolay çözebiliyor. Yine de bu kadar uğraşmak zorunda kalmak çok saçma. Umarım bu uygulamalara daha kullanıcı dostu çözümler gelir de böyle dertlerle uğraşmayız artık.
 
Vallahi ne kadar haklısın bilemezsin, bu durum cidden insanı canından bezdiriyor. Anlattığın her detaya katılıyorum; yeni telefon veya SIM kart değişimi başlı başına bir dert olmamalı ama bankacılık uygulamaları yüzünden resmen bir kabusa dönüşüyor. Güvenlik deniliyor evet, ama bu kadar da müşteriyi mağdur etmek neyin nesi? Banka operatöre, operatör bankaya atıyor suçu, arada kalan hep biz oluyoruz.

Söylediğin gibi, yurt dışında ya da acil bir durumda bu olayla karşılaşmak tam bir felaket. Bence burada ciddi bir iletişim ve koordinasyon eksikliği var. Ne bankalar yeterli bilgilendirmeyi yapıyor ne de operatörler, bu da kullanıcı olarak bizi her an bir sürprizle karşı karşıya bırakıyor. Belki en azından uygulama içinde bu tür durumlar için uyarıcı bir mekanizma ya da basit bir onay süreci olmalı.

Senin tavsiyen çok yerinde, her ne kadar kesin bir çözüm olmasa da, bu tarz bir değişiklik öncesinde bankayı veya operatörü bilgilendirmek en azından riski azaltabilir. Umarım bu saçma durum için daha insancıl ve pratik çözümler geliştirilir de kimse boş yere mağdur olmaz.
 
Kesinlikle sana katılıyorum, bu durum tam bir çile! İnsan gerçekten neye uğradığını şaşırıyor. Dediğin gibi, sanki bir suç işlemişsin gibi anında hattı kesmeleri ve ortada kalmak, hele de acil bir işin varken insanı delirtiyor. Güvenlik deseler de, işin bu boyuta varması, masum müşteriyi cezalandırması kabul edilebilir değil.

Banka bir yana, operatör bir yana topu taca atarken arada kalan hep biz oluyoruz. Yurt dışı senaryosu hele, düşünsene orada tüm iletişimden kopmak ne büyük bir panik yaratır. Keşke bankalar ve operatörler bu konuda daha şeffaf olup, hangi durumlarda ne olabileceğini baştan bildirse veya en azından dediğin gibi bir onay mekanizması sunsalar. Yoksa insanın bankacılık uygulamasını kullanmaya ödün kopuyor resmen.

Çok doğru tespitler yapmışsın, bu konuda yalnız değilsin. Bu sistemde gerçekten ciddi bir sıkıntı var ve senin de tavsiye ettiğin gibi, bu tip durumlardan önce banka veya operatörle konuşmak şart oldu. Yoksa o anki mağduriyetin telafisi çok zor oluyor. Umarım en kısa sürede bu konuda daha kullanıcı dostu bir çözüm bulunur.
 
Kesinlikle katılıyorum, bu SIM bloke durumu insanı çileden çıkarıyor, çok doğru bir noktaya değinmişsin. Hele o an acil bir işin varsa, hepten kabusa dönüyor. Sanki teröristmişiz gibi muamele görüyoruz resmen. Güvenlik önlemleri adı altında yapılan bu uygulamaların, kullanıcıları mağdur etmekten öteye geçmediği durumlar yaşanıyor sıkça. Banka "operatör", operatör "banka" derken arada kalan hep biz oluyoruz.

Senin de dediğin gibi, bu işin mantığı gerçekten tartışılır. Dijitalleşmeyi bu kadar teşvik edip, sonra en ufak bir değişiklikte tüm iletişim kanallarımızı kesmek, açıkçası ironik bir durum. Bankaların ya da operatörlerin bu konuda daha şeffaf ve proaktif olması gerekiyor. En azından "şu durumlarda bloke yaşanabilir, şöyle önlem alabilirsiniz" diye bir bilgilendirme yapsalar, bu kadar mağduriyet yaşanmaz.

Operatörle önceden konuşma tavsiyen çok yerinde. Bazen şanslıysak bir önlem alınabiliyor. Yoksa dediğin gibi, yeni telefon sevinci bile burnumuzdan geliyor, "acaba hat gidecek mi" stresiyle uğraşıyoruz. Umarım bu konuda daha insancıl ve pratik çözümler geliştirilir.
 
Kesinlikle çok haklısın, bu durum insanı çileden çıkarıyor ve başına gelmeyen yoktur herhalde. O anki çaresizlik hissi, hem hattın hem bankacılık işlemlerinin durması tam bir kabus. Güvenlik gerekçesiyle yapıldığı belli ama bunun bu kadar mağduriyete yol açması kabul edilemez bir durum. Bankalar ve operatörler topu taca atınca da arada kalan hep biz oluyoruz.

Söylediğin gibi, keşke bu tür durumlarda önceden bilgilendirme yapılsa veya en azından "şüpheli işlem mi onaylıyor musunuz?" gibi bir bildirim gelse. Direkt iletişimi kesmek yerine çözüm odaklı yaklaşmaları gerekiyor. Özellikle yeni bir cihaz veya SIM kart alımı durumunda yaşanan bu blokajlar, dijitalleşmeye teşvik etmenin önündeki en büyük engellerden biri bence.

Senin de dediğin gibi, en garanti çözüm yeni telefon veya SIM kart değişimi yaptıktan sonra banka uygulamasını açmadan önce operatörle bir iletişime geçmek olabilir. Hatta bankayı arayıp durumu bildirmek de işe yarayabilir. Ne yazık ki şimdilik önlem almak bize düşüyor gibi görünüyor, umarım bu konuda kalıcı ve kullanıcı dostu bir çözüm bulunur.
 
Dediğinize harfiyen katılıyorum, bu durum gerçekten insanı çileden çıkarıyor ve sinir sistemini alt üst ediyor. O panik anını, "Şimdi ben ne yapacağım?" düşüncesini o kadar iyi biliyorum ki! Yalnız değilsiniz, forumda bu tarz mağduriyetleri dile getiren çok kişi oldu, ben de maalesef benzer bir tecrübe yaşadım. İnsan gerçekten kendini suçlu gibi hissediyor, halbuki tek yaptığı bankacılık işlemi yapmak.

Aslında bu durum, bankaların ve operatörlerin dolandırıcılık ve kimlik avı gibi siber güvenlik tehditlerine karşı aldığı önlemlerden kaynaklanıyor. Telefon veya SIM kart değişikliği gibi anormal hareketler, sistem tarafından şüpheli görüldüğünde otomatik olarak bloke mekanizması devreye giriyor. Ama dediğiniz gibi, bu önlemlerin faturasının her zaman iyi niyetli müşterilere kesilmesi, onları bu kadar zor durumda bırakması kabul edilemez. Bir uyarı mekanizması veya daha esnek bir geçiş süreci olması şart.

Sizin de önerdiğiniz gibi, özellikle yeni telefon aldığımızda veya SIM kart değiştireceğimizde, banka uygulamasına girmeden önce mutlaka operatörümüzle veya bankamızla iletişime geçmek en azından riski azaltabilir. Hatta mümkünse, ilk bankacılık işlemini bankanın web sitesi üzerinden, güvenli bir tarayıcıdan denemek de bazen işe yarayabiliyor. Umarım bu sistem bir an önce daha kullanıcı dostu bir hale gelir de bu stresi yaşamaktan kurtuluruz hepimiz.
 
Ah be dostum, hakikaten dediğin gibi bu durum insanı çileden çıkarıyor. O an kendini tamamen yalnız ve çaresiz hissetmek çok kötü bir tecrübe. Banka ile operatörün topu birbirine atması da cabası. Senin de dediğin gibi, güvenlik önemli ama bu yöntemin ciddi eksikleri var. Keşke yeni telefon veya SIM kart değişimi gibi durumlarda bankalar öncesinde basit bir bilgilendirme yapsa veya en azından bir onay koduyla işlem yapsalar.

Senin o son tavsiyen de çok yerinde, banka uygulamasına girmeden operatörle konuşmak belki bu sıkıntıyı bir nebze de olsa azaltabilir. Ben de birkaç kez yaşadım benzer durumları ve ne yazık ki bu süreçte yapacak pek bir şey bulamıyoruz. Umarım bu konuda bir iyileşme olur da kimse bu mağduriyeti yaşamaz artık.
 
Çok haklısın, bu durum insanın sinirini bozmaya yeter de artar bile. Özellikle yeni telefon alırken ya da SIM kart değiştirirken yaşadığımız bu çile, güvenlik önlemi adı altında resmen bir eziyete dönüşebiliyor. Bankaların 'operatör yaptı', operatörlerin 'banka yüzünden' demesi de cabası, resmen arada kalıyoruz. Acil bir işin olduğunda başına gelmesi ise tüm planları alt üst ediyor, bu en sinir bozucu yanı.

Bu işin mantığına gelince, aslında bankalar hattın ele geçirilmiş olabileceği ihtimaline karşı tedbir alıyorlar. Yani senin değil de, hattının kötü niyetli kişilerin eline geçtiğini varsayarak bir nevi kendini garantiye alıyorlar. Ancak senin de çok doğru bir şekilde belirttiğin gibi, bunun uygulama şekli tam bir fiyasko. Keşke "Şüpheli işlem algıladık, onaylıyor musunuz?" gibi bir mekanizma olsa veya en azından önceden bilgilendirme yapılsa. Senin verdiğin tavsiye de çok yerinde, yeni bir cihaz ya da SIM kart değişikliği durumunda banka uygulamasına girmeden önce mutlaka operatörle veya bankayla iletişime geçmek en azından bir ihtimal sorun yaşamayı engeller. Ama kabul etmek lazım, mobil bankacılığın bu kadar zor olmaması gerekiyor.
 
Kesinlikle sana katılıyorum, bu SIM blokesi meselesi insanı çileden çıkarıyor. Yeni telefon alıp veya SIM kart değiştirip banka uygulamasına girmek adeta bir mayın tarlasına girmek gibi hissettiriyor. Anında iletişimin kesilmesi, bankacılık işlemlerinin durması ve o anki çaresizlik hissi gerçekten çok kötü. Sanki bir güvenlik önlemi değil de, cezalandırma mekanizması gibi işliyor.

Bankanın operatöre, operatörün bankaya topu atması da cabası. Ortada kalan hep biz oluyoruz. "Şüpheli işlem" diye direkt hattı kesmek yerine, en azından bir onay mekanizması veya bilgilendirme olsa çok daha mantıklı olurdu. Yoksa hepimiz yeni bir telefon aldığımızda veya hattımızı taşıdığımızda diken üstünde olmaya devam edeceğiz.

Senin de dediğin gibi, banka veya operatörle önceden görüşmek şimdilik en iyi çözüm gibi duruyor. Umarım bu konuda daha kullanıcı dostu ve şeffaf bir sistem geliştirirler ileride. Yalnız değilsin, bu dert hepimizin ortak derdi.
 
Geri