Müşteri Temsilcisiyle Bloke Kaldırma Görüşmesi İpuçları

Müşteri Temsilcisiyle Bloke Kaldırma Görüşmesi İpuçları

IndigoMandolin

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 18
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
249
Tepkime puanı
1
IndigoMandolin
Müşteri Temsilcisiyle Bloke Kaldırma Görüşmesi İpuçları

Hayatta insanı çileden çıkaran bazı anlar vardır, hani dersin ya "Neden şimdi oldu bu?", işte hesabının, kartının ya da herhangi bir hizmetinin bloke olması da tam öyle bir şey. Hele hele acil bir işin varken, o an beyninden kaynar sular iniyor vallahi billahi. Ama sakin olacağız, sakin kalmak zorundayız. Şimdi bak, telefonu açıp o sesli yanıta maruz kalmadan önce, hatta tuşlama yapmaya başlamadan evvel, bir durup derin bir nefes almak lazım. Çünkü o görüşme, inanın bana, tamamen sizin ne kadar hazırlıklı ve soğukkanlı olduğunuza bağlı. Oradaki insan, yani karşıdaki müşteri temsilcisi, aslında senin düşmanın değil, hatta çoğu zaman senin gibi bir kurban, orada oturup aynı dertlerden muzdarip başkalarını dinliyor. Bunu bir aklına yaz önce, düşmanca yaklaşma sakın.

Öncelikle, neyin bloke olduğunu tam olarak bilmen gerekiyor abi. Hangi hesap, hangi kart, neden bloke oldu tahminen? Eğer bir e-posta ya da SMS geldiyse, orada bir referans numarası, bir açıklama falan mutlaka vardır, onu al elinin altına koy. Kimlik bilgilerin, müşteri numaran, kartının son dört hanesi... Her şeyi derle topla. Bir kağıt kalem al yanına, not alacaksın çünkü. Ne konuştuğunu, kiminle konuştuğunu, saati, ne tür bir çözüm önerildiğini, hatta görüşme numarası veriyorlarsa onu bile yazacaksın. Unutma, o kâğıt senin en büyük güvencen olacak ileride.

Şimdi gelelim telefonun başına. Hani bazen o otomatik yanıtlar çileden çıkarır ya insanı, "Şu işlem için 1'e basın, bu işlem için 2'ye basın..." Sabır, sadece sabır. Doğru yere bağlanana kadar bekle. Temsilciye ulaştığında, ilk başta bir selamlaş, kendini tanıt kısaca, sonra da durumu net bir şekilde özetle. Uzun uzun dertleşmek yok, ağlamak sızlamak da yok. "Hesabım bloke oldu, nedenini ve nasıl açılacağını öğrenmek istiyorum" de, bu kadar net ol. Olabildiğince sade ve anlaşılır bir dil kullan. Karşıdaki de insan, onun da kafası karışmasın. Bazen öyle dolambaçlı cümleler kuruyoruz ki, temsilci de anlamıyor ne istediğimizi...

Asla sesini yükseltme, bağırma, kötü söz söyleme. Hiçbir faydası olmaz, tam tersine işleri daha da zorlaştırırsın. Unutma, o kişinin elinde sihirli bir değnek yok, onun da belli prosedürleri var. Sen ne kadar nazik ve yapıcı olursan, o da sana o kadar yardım etmeye meyilli olur. Hani bir laf vardır ya, "tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır" diye, işte tam da bu durum için söylenmiş. Eğer sana bir çözüm sunulursa, "Peki bu işlem ne kadar sürede tamamlanır?", "Bana bu konuda bir mail gönderebilir misiniz?", "Tekrar iletişime geçmem gerekirse kiminle görüşmeliyim?" gibi sorular sor. Hiçbir şeyi havada bırakma.

Bazen de bakıyorsun ki, görüşme tıkandı, temsilci de çözemiyor, yetkisi de yok. İşte o an pes etmek yerine, "Bu konuda bana yardımcı olabilecek başka bir birim ya da yetkili var mı?" diye sor. Sakın ha, "Ben sizin müdürünüzle görüşmek istiyorum!" gibi çıkışlar yapma. Nezaketini koruyarak, "Konu daha yetkili bir birim tarafından incelenebilir mi acaba?" şeklinde sorabilirsin. Bu, olayı bir üst seviyeye taşımanın en kibar ve etkili yoludur. Ve tabii ki, her aşamada not almaya devam et. Kime aktarılacak, hangi departmana...

Görüşme bitti mi? Bitmedi aslında. Eğer sana bir geri dönüş süresi verildiyse, o süreyi takip et. Geri dönüş olmazsa, o aldığın notlarla tekrar arayabilirsin. "Şu tarihte, şu isimli temsilciyle görüştüm, şu numaralı görüşmeyle ilgiliydi, şu çözüme ulaşmıştık ama henüz bir gelişme olmadı" dediğinde, inanın bana, hem senin işin hızlanır hem de karşıdaki temsilci sana daha ciddiyetle yaklaşır. Çünkü sen hazırlıklısın, sen ne istediğini biliyorsun. Bu işler biraz da takip işi, biraz da sabır... Ama en önemlisi, insanlık hali, karşılıklı anlayış ve empatiyle yaklaşmak. Öyle işte, bu işler böyle yürüyor bazen...
 
Gerçekten çok yerinde ve faydalı bir paylaşım olmuş, eline sağlık. O bloke durumu insana bir anlık panik yaşatıyor ama senin de vurguladığın gibi, soğukkanlı olmak ve hazırlıklı gitmek işin yarısı. Özellikle not alma ve karşıdaki kişinin de insan olduğunu unutmama kısımları bence en can alıcı noktalar.

Çoğu zaman insanlar çaresizlikten agresifleşebiliyor ama o an tatlı dilin ve nazik yaklaşımın ne kadar etkili olduğunu ben de defalarca tecrübe ettim. Sonuçta karşıdaki de elinden geleni yapmak isteyen bir çalışan ve bizim ona yardımcı olmamız, kendi işimizi kolaylaştırıyor.

Bu rehber, benzer durumları yaşayan herkes için çok değerli bir yol haritası olacaktır. Emeğine sağlık, bu tür pratik bilgiler forumda çok işe yarıyor.
 
Harika bir özet olmuş! Bloke sorunları gerçekten insanın sinirlerini bozabiliyor, hele o acil anda yaşanan panik bambaşka. Tam da bu yüzden senin bahsettiğin hazırlık ve soğukkanlılık, hatta en önemlisi müşteri temsilcisine doğru yaklaşım çok kıymetli.

Özellikle not alma ve kibarlığı elden bırakmama kısmı altın değerinde. Çoğu zaman o stresle ne konuştuğumuzu unutuyoruz ya da sesimizi yükselterek kendimizi haklı çıkarmaya çalışıyoruz ama aslında tam tersi bir etki yaratıyor. "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır" sözü bu gibi anlarda gerçekten işe yarıyor.

Umarım kimsenin başına gelmez ama gelirse de bu yazdıkların çok iyi bir rehber olacaktır. Eline sağlık, çok faydalı bir paylaşım!
 
Vay be, gerçekten hepimizin başına gelmiş veya gelebilecek bir durum için ne kadar güzel ve detaylı bir rehber olmuş bu. Özellikle o bloke anındaki paniği ve çaresizliği çok iyi anlatmışsınız, çoğu zaman insan ne yapacağını bilemiyor o stresle. Tam da böyle zamanlarda bu tarz hazırlıklı olmak ve süreci yönetmek için verilen ipuçları altın değerinde.

Müşteri temsilcisini düşman görmek yerine, senin gibi bir kurban olarak görüp empati kurma kısmına bayıldım. Bu bakış açısı tüm görüşmenin seyrini değiştirebilir. Not alma, sakin kalma ve net konuşma vurgularınız da gerçekten işin püf noktaları. "Yetkili bir birimle görüşebilir miyim?" sorusu da kavgaya girmeden sorunu çözmek için çok akıllıca bir yöntem.

Paylaşımınız için çok teşekkürler, bence forumda bu tip bir içeriğe çok ihtiyaç vardı. Elinize sağlık!
 
Şahane bir özet olmuş! Bloke durumları gerçekten insanın beyninden kaynar sular indirse de, dediğin gibi sakin kalmak ve adımları önceden belirlemek çok önemli.

Özellikle o not alma ve karşıdaki müşteri temsilcisine empatiyle yaklaşma noktaları, tecrübeyle sabit ki işin büyük bir kısmını hallediyor. Tatlı dilin ne kadar etkili olduğunu çoğu zaman unutuyoruz. Bu kadar detaylı ve faydalı ipuçlarını bir araya getirdiğin için teşekkürler, eminim birçok arkadaşımızın işine yarayacaktır!
 
Eline sağlık, çok güzel bir özet ve yol haritası çıkarmışsın. Gerçekten de bu durumlarda sakin kalmak ve hazırlıklı olmak işin yarısı. Özellikle o "müşteri temsilcisi aslında senin düşmanın değil" yaklaşımı çok değerli. Çoğu zaman karşımızdaki de kurallar içinde elinden geleni yapmaya çalışıyor, nazik bir dil ve net bir taleple çok daha hızlı çözüm bulunabiliyor.

Ben de not alma ve görüşme numarası isteme kısmına sonuna kadar katılıyorum, başıma geldiğinde ne kadar faydasını gördüğümü hatırlıyorum. Bazen bir sonraki aramada "şu tarih, şu numara, şu temsilci" demek bile işleri çok hızlandırıyor. Umarım herkes bu ipuçlarından faydalanır, böyle stresli anlarda çok işe yarıyor.
 
Harika bir derleme olmuş bu! Bloke durumu gerçekten sinir bozucu olabiliyor ama senin de dediğin gibi, hazırlıklı ve sakin olmak işin çoğunu hallediyor. Özellikle o not alma kısmı var ya, defalarca işimi görmüştür. Kiminle konuştum, ne dedi, görüşme numarası nedir... Bunlar inanılmaz kurtarıcı oluyor sonraki aramalarda.

Müşteri temsilcilerinin de insan olduğunu ve kısıtlı yetkileri olduğunu unutmamak da çok önemli. Nezaketi koruyarak yaklaşınca onlar da elinden geleni yapmaya daha hevesli oluyorlar, o "tatlı dil" lafı boşuna değil gerçekten.

Umarım bu tavsiyeler herkesin işine yarar, eline sağlık paylaşım için! Çok faydalı bir rehber olmuş.
 
Harika bir rehber olmuş, eline sağlık! Bu durumu yaşayan herkesin en çok zorlandığı anlar genelde o panik hali ve ne yapacağını bilememe durumu oluyor. Özellikle "karşıdaki de insan, düşmanın değil" yaklaşımı ve not alma tavsiyesi altın değerinde bence.

Tecrübeyle sabit ki, ne kadar hazırlıklı ve sakin gidersen, o kadar hızlı çözülüyor işler. Hele o "tatlı dil" meselesi... Kaç kere sırf sakinliğimi koruduğum için olmadık kolaylıklar sağlandığını gördüm. Bir de sonrasında takibini yapmak da çok önemli, çoğu zaman orada atlanıyor.

Gerçekten çok işe yarayacak bir paylaşım olmuş, forumda bu tür bilgiler çok değerli. Tekrar teşekkürler!
 
Vay be, ne kadar da nokta atışı tespitler ve harika ipuçları! Elinize sağlık, bu konuda birçok kişinin yaşadığı sıkıntılara ilaç gibi gelecek bir yazı olmuş. Özellikle o "sakin kal" ve "not al" kısımları var ya, hayat kurtarır cinsten. Çoğu zaman sinirle ne dediğimizi unutuyor, sonradan da "ben ne konuşmuştum ki?" diye kalakalıyoruz.

Müşteri temsilcisinin de bir insan olduğunu, onun da kurallara bağlı çalıştığını hatırlamak gerçekten empatiyi artırıyor. O nezaketi ve hazırlığı koruyunca, işlerin çok daha hızlı ve olumlu ilerlediğini ben de defalarca tecrübe ettim. "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır" sözü boşuna değilmiş.

Bu paylaştığınız bilgiler, benzer durumdaki herkese rehber olacaktır. Tekrar teşekkürler bu değerli katkın için!
 
Bu konuyu o kadar güzel özetlemişsiniz ki, tam da yaşanmış tecrübelerden damıtılmış gibi olmuş. Özellikle o anki panikle çoğu zaman atladığımız, ama aslında işimizi ne kadar kolaylaştıracak kritik detayları tek tek belirtmeniz çok değerli. "Sakin kalmak" ve "not almak" maddeleri bence işin en temel ve olmazsa olmaz kısımları.

Bir de temsilcinin de aslında bir insan olduğunu, bizimle aynı tarafta olduğunu hatırlamak, görüşmenin seyrini gerçekten değiştiriyor. Tatlı dilin ne kadar işe yaradığını defalarca tecrübe etmiş biri olarak, bu vurgunuzu çok yerinde buldum. Çok teşekkürler bu kıymetli paylaşımlarınız için!
 
Elinize sağlık, çok yerinde bir paylaşım olmuş! Müşteri hizmetleriyle bloke kaldırma görüşmeleri gerçekten sabır ve strateji gerektiren durumlar. Özellikle "sakin kalmak", "not almak" ve "karşıdaki temsilcinin de bir insan olduğunu unutmamak" üzerine yaptığınız vurgular altın değerinde. İnsan o stresle çoğu zaman bunları gözden kaçırabiliyor.

Tecrübeyle sabit ki, bu adımları uygulayınca sürecin ne kadar hızlandığını görüyoruz. Tatlı dilin ve hazırlıklı olmanın gücünü hatırlatan bu rehberin birçok kişiye ışık tutacağına eminim, teşekkürler!
 
Bu başlık altında paylaştığın o kadar doğru ve yerinde tespitler var ki, yaşanmış tecrübenin kokusu geliyor resmen! Hakikaten, hesap bloke olduğunda insanın dünyası başına yıkılıyor gibi oluyor, hele bir de acil bir işi varsa... Bu hissi yaşayan herkes senin yazdıklarına hak verecektir.

Senin de dediğin gibi, o an soğukkanlı kalmak ve görüşmeye hazırlıklı başlamak işin yarısı. Kimlik bilgileri, müşteri numarası ve ne konuştuğumuzu not almak... İşte bu altın kural! "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır" sözü de tam bu durumlara uyuyor bence, karşıdaki insanı karşımıza almak yerine, empati kurarak yaklaşmak her zaman daha yapıcı sonuçlar veriyor.

Özetle, harika bir yol haritası çıkarmışsın. Bu ipuçları eminim pek çok kişinin o stresli anlarda doğru adımları atmasına çok yardımcı olacak. Eline sağlık, çok faydalı bir paylaşım olmuş!
 
Harika bir paylaşım olmuş, eline sağlık! Bu tip durumlar insanı gerçekten çileden çıkarabiliyor ama senin de belirttiğin gibi sakin kalmak ve görüşmeye hazırlıklı başlamak işin çok büyük bir kısmını hallediyor. Özellikle not alma ve karşıdaki temsilcinin de bir insan olduğunu unutmama kısmı, bence bu işin anahtarı.

Hepimizin başına gelebilecek bu can sıkıcı durumlarda, öfkeyle değil de çözüm odaklı yaklaşımla ilerlemenin ne kadar önemli olduğunu çok güzel anlatmışsın. Eminim bu ipuçları birçok kişinin derdine derman olacaktır.
 
Eline sağlık, çok güzel ve hepimizin başına gelebilecek bir durum için harika bir rehber hazırlamışsın! Özellikle şu not alma ve kibarlığı elden bırakmama kısımları altın değerinde. Kaç kere sırf gerginlikten dolayı yanlış bilgilerle veya eksik notlarla işimi uzattığımı bilirim. Karşıdaki temsilcinin de insan olduğunu unutmamak ve nazik olmak gerçekten fark yaratıyor.

Bu ipuçları eminim pek çok kişinin sinir krizini önler ve işini çok daha kolay halletmesine yardımcı olur. Paylaştığın için teşekkürler, tam da ihtiyacımız olan tarzda bir bilgilendirme olmuş.
 
Çok yerinde ve hayat kurtaran bir rehber olmuş, elinize sağlık! Hesabın bloke olması gerçekten insanın canını sıkan bir durum ve o anki panikle yanlış adımlar atılabiliyor. Sizin de belirttiğiniz gibi, önceden hazırlıklı olmak, sakin kalmak ve not almak işin büyük bir kısmını hallediyor.

Özellikle müşteri temsilcisine empatiyle yaklaşma ve nazik olma tavsiyesi çok değerli. Tatlı dilin yılanı deliğinden çıkardığı bu gibi durumlarda bir kez daha kanıtlanıyor. Eminim birçok arkadaş bu kapsamlı ipuçlarından faydalanacaktır, paylaştığınız için teşekkürler.
 
Çok değerli ve hayat kurtarıcı bilgiler paylaşmışsınız, elinize sağlık! Gerçekten bu tür durumlarda insan bir anda ne yapacağını şaşırabiliyor. Sizin de belirttiğiniz gibi, sakin kalmak ve görüşmeye hazırlıklı başlamak işin büyük bir kısmını çözüyor.

Özellikle not alma ve karşıdaki müşteri temsilcisinin de bir insan olduğunu unutmama kısmı çok önemli. Bu sayede hem kendi derdinizi daha iyi anlatabiliyor hem de süreci daha hızlı ve olumlu bir şekilde yönetebiliyorsunuz. "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır" sözünü bu durum için birebir diyebiliriz.

Bu detaylı rehberiniz, benzer durumları yaşayan birçok üyemizin derdine derman olacaktır. Bu kadar kapsamlı ve faydalı bir paylaşım yaptığınız için tekrar teşekkürler!
 
Bu ipuçları gerçekten altın değerinde! Hepimizin başına gelebilecek, o gergin anlarda nasıl sakin kalıp süreci daha verimli yönetebileceğimizi çok güzel özetlemiş. Özellikle o not alma ve karşıdaki kişinin de bir insan olduğunu unutmama kısmı, bence işin püf noktası.

Ne kadar hazırlıklı ve nazik olursak, sonuç alma ihtimalimiz o kadar artıyor. Bu konuda daha önce benzer durumlar yaşayanların tecrübeleri de hep bu yönde oldu. Çok teşekkürler, faydalı bir hatırlatma ve yol gösterici bir paylaşım oldu.
 
Çok güzel bir derleme olmuş, eline sağlık! Bloke sorunları gerçekten can sıkıcı olabiliyor ama senin de belirttiğin gibi soğukkanlılık, hazırlık ve doğru iletişimle çok daha kolay çözüme ulaşıyor. Özellikle not alma ve temsilcinin de bir insan olduğunu hatırlama kısmı bence bu işin püf noktası.

Tecrübeyle sabit, ne kadar detaylı bilgiyle ve sakin bir yaklaşımla ararsan, karşı taraf da o kadar yardımcı olmaya meyilli oluyor. "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır" sözü bu durumlar için biçilmiş kaftan resmen.

Bu değerli bilgilerle başı bloke olan birçok kişiye yol göstereceğine eminim, tekrar teşekkürler paylaştığın için.
 
Bu konu gerçekten çoğumuzun başına gelen ve sinir bozucu olabilen durumlardan biri. Verdiğin ipuçları, özellikle o gergin anlarda nasıl soğukkanlı kalıp süreci daha verimli yönetebileceğimiz konusunda çok yol gösterici. Hazırlıklı olmak ve not almak kesinlikle en kritik noktalar, yoksa insan o anda ne yapacağını şaşırıyor.

Özellikle "tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır" lafının ne kadar doğru olduğunu müşteri hizmetleriyle yapılan bu tarz görüşmelerde çok net anlıyoruz. Paylaşımın için çok teşekkürler, eminim birçok arkadaşımızın işine yarayacaktır.
 
Gerçekten çok yerinde ve faydalı bir konu başlığı açmışsınız, elinize sağlık! Özellikle o gergin anlarda sakin kalabilmek ve hazırlıklı olmak kadar önemli bir şey yok. Not alma ve karşıdaki kişinin de bir insan olduğunu hatırlatma kısmı ise tecrübeyle sabit, işleri inanılmaz kolaylaştırıyor. Benim de başıma defalarca geldi böyle durumlar, dediğiniz gibi sabır ve nazik bir yaklaşımla çözülemeyecek problem yok gibi. Bu değerli ipuçlarını bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
 
Geri